PRIJATELJICE

ROMY & MICHELE'S HIGH SCHOOL REUNION

Romy (Sorvino) i Michele (Kudrow) su dvije najbolje prijateljice, koje žive u Los Angelesu i daju novo značenje izrazu "glupe plavuše". Nedostatak moždane mase i sklonost da noći provode po diskotekama su zaslužne za njihove ne baš uspješne živote - Romy je blagajnica, Michele nezaposlena, a nijedna nema dečka. No, to ih puno ne zabrinjava dok slučajno ne čuju vijesti o desetogodišnjici mature. Njih dvije se odlučuju vratiti, ali je problem u tome što se svojim školskim prijateljima, a pogotovo mučiteljicama iz grupe "popularnih" djevojaka, nemaju čime pohvaliti o svojih deset godina života. Stoga izmišljaju priču o tome da su uspješne izumiteljice i poslovne žene, ali ih je Heather (Garofalo), poslovna žena iz Los Angelesa, spremna raskrinkati.

Iako ne baš spektakularna i zasjenjena velikim blockbusterima, komedijica PRIJATELJICE je izazvala dosta podijeljene kritike. Jedni su je držali tipičnom holivudskom "high concept" komedijom, na tragu celuloidnog bezumlja tipa GLUP I GLUPLJI. Drugi su je, pak, držali inteligentnom satirom na suvremeni način života i izopačene sustave vrijednosti, odnosno procjenjivanja nečijega životnog uspjeha. Potonjima u prilog ide što je komedija nastala na osnovu hvaljene kazališne predstave, kojoj su pak, inspiraciju dali razgovori dviju žena slučajno "uhvaćeni" u ženskom WC-u. Bilo kako bilo, temelj filma su dvije izvrsne glumice - "oskarovka" Mira Sorvino i zvijezda TV-serije PRIJATELJI Lisa Kudrow - koje vlastitim životnim pričama (prestižne diplome s Harvarda i Vassara) u potpunosti odudaraju od likova koje tumače. Pripomoć im pruža i fizički neuglednija, ali zato jednako upečatljiva Janeane Garofalo koja cijeloj luckastoj priči daje nešto ozbiljniji ton. Humor je prilično plitak i na trenutke nategnut, ali zato sigurna režija i dosta simpatije koju Mirkin i Schiff daju prema likovima, ostavljaju gledatelja sa smješkom na licu. A, osim toga, i soundtrack danas već dalekih 80-tih je više nego dojmljiv.