KAD MUŠKARAC VOLI ŽENU

WHEN A MAN LOVES A WOMAN

Alice (Ryan) je mlada, lijepa i uspješna žena koja zarađuje za život kao savjetnica u školi. Njen dom u otmjenoj četvrti San Francisca je oličenje malograđanske idile - dvoje prekrasne djece i zgodan i uspješan muž Michael (Garcia) koji radi kao pilot aviona. No, ispod te blještave slike krije se naličje koje Michael primjećuje tek onda kada se Alice počne čudno ponašati nakon koje čašice više. Nakon što obeća da će smanjiti piće, Michael je zadovoljan, sve do trenutka kada Alice u napadu alkoholnog ludila ošamari kći (Majorino) i stropošta se pod tušem. Prisiljen shvatiti užasnu istinu da mu je supruga alkoholičarka, Michael joj odluči pomoći i vodi je na program odvikavanja od alkohola. Alicein povratak je sve nego lagan - iako ne pije, prisiljen je svaki dan se boriti sa bolešću, i Michael shvaća kako to više nije bezbrižna i zabavna žena koju je oženio. Njihov brak tek sada dolazi u pitanje.

Za razliku od narkomanije ili AIDS-a alkoholizam ne izgleda dovoljno egzotično da bi zanimao suvremene filmaše (mada "oskarovski" NAPUŠTAJUĆI LAS VEGAS više nego ispunjava tu prazninu). KAD MUŠKARAC VOLI ŽENU, uradak Luisa Mandokija po scenariju u Hollywoodu provjerenih zanatlija - Ronalda Bassa (KIŠNI ČOVJEK) i humorista Ala Frankena (SATURDAY NIGHT LIVE) - nam umjesto klišeiziranih slika gubitništva pokazuje koliko je alkoholizam, zapravo, pogubna bolest. Ona pogađa naizgled sretne i uspješne ljude, a njihova okolina, pogotovo obitelj gotovo da imaju više problema prihvatiti istinu od bolesti od samih alkoholičara. Na žalost, iskrenost i dobre namjere autora ovog filma uništila je holivudska navada da mračnu temu zapakiraju u bljutavo-sentimentalni celofan s obaveznim "happy endom". To se očituje i u castingu - latinski zavodnik Andy Garcia i kraljica romantičnih komedija Meg Ryan, iako sasvim solidno glume, izgledaju previše savršeno i bajkovito za ovako nemilosrdnu priču. Ipak, sve u svemu, iako na trenutak izgleda malo prerazvučena, samo zbog teme ova drama ipak zaslužuje više od prezrivog gleduckanja.