DVA PAKLENA DANA

2 DAYS IN THE VALLEY

Na istom zadatku se nadju dvoje profesionalnih ubojica - ostarjeli gubitnik Dosmo (Aiello) i mladi psihopat Lee (Spader). Olimpijska sportašica Becky (Hatcher) pokušava se riješiti muža Roya (Horton), koji ju je varao s najboljom prijateljicom Helgom (Theron). Trgovac umjetninama Allan (Crutwell) boluje od bubrežnog kamenca, ali ga to ne spriječava da vrijedja i ponižava svoju vjernu tajnicu Susan (Headley). Na suzbijanju prostitucije zajedno rade dva policajca - stariji i mentalno nestabilni Alvin (Daniels) i mladi i naivni Wes (Spader). Teddy (Mazursky) je propali televizijski režiser, koji se sprema na samoubojstvo, ali prethodno se mora zbrinuti za svog psa.

Nakon ovog kratkog sižea iskusan gledatelj neće postavljati pitanje o tome jesu li DVA PAKLENA DANA kopija Tarantina, nego da li su dobra kopija Tarantina. Odgovor se ne može dati u nekoliko rečenica, i opći dojam o filmu će prije svega ovisiti o gledateljskom raspoloženju. Ukoliko je netko spreman na laganu, pitku i neobaveznu zabavu, odgovor će biti pozitivan. Ako je netko nabrušen na novo tarantinovsko remek-djelo crne komedije, odgovor je, dakako, negativan. Da počnemo s dobrim stvarima: glumci su, po običaju, više nego dobri, a Herzfeld u castingu daje hommage svojim uzorima Tarantinu i Altmanu (Lawrence Tierney i Keith Carradine u malim ulogama). Ipak je najzanimljiviji odabir Paula Mazurskog za ulogu propalog režisera - zlobnici bi rekli da se dotični nije morao previše truditi da se uživi u ulogu. Ono što je u filmu loše jest da humora ima nedovoljno, odnosno da je daleko ispod tarantinovskih standarda i da se prečesto gubi u prilično dosadnoj i na trenutke plitko sentimentalnoj drami. Ipak, sve u svemu, DVA PAKLENA DANA imaju dovoljno atraktivnih elemenata da prosječnom gledatelju omoguće sat-dva opuštajuće zabave.