PRIJE I POSLIJE

BEFORE AND AFTER

Ryanovi su obitelj koju sačinjavaju otac Ben (Neeson), uspješni kipar, majka Carolyn (Streep), liječnica, njihov 16-godišnji sin Jacob (Furlong) i mladja kći Judith (Weldon). Njihovo bogatstvo i ugled koji uživaju u malom gradu će se odjednom naći na kušnji kada Jacobovu djevojku pronadju ubijenu, a od Jacoba ni traga ni glasa. Uznezvjereni Ben ubrzo u garaži pronalazi dokaze koji upućuju na Jacoba kao počinitelja, te ih, nastojeći zaštiti sina, uništi. Nasuprot tome, majka Carolyn drži da bi se Jacob trebao predati i reći istinu. I dok njihova obitelj prima telefonske prijetnje, sukob unutar obitelji eskalira sve dok se Jacob konačno ne pojavi sa svojom verzijom dogadjaja.

PRIJE I POSLIJE nije prvi, a vjerojatno ni posljednji film koji motiv zločina koristi da bi govorio o obitelji i moralnim dvojbama koje izaziva činjenica da je počinitelj dio te obitelji. Doduše, knjiga Rosellen Brown bila je bestseler, a režiser Barbet Schroeder je oskarovskim REVERSAL OF FORTUNE dokazao kako se kao Francuz na privremenom radu u Hollywoodu izvrsno snalazi u tipično američkom žanru sudske drame. Na žalost, nešto se u medjuvremenu dogodilo i PRIJE I POSLIJE je završila kao suha i krajnje dosadna drama s moralističkim tezama koje gledatelje tretiraju kao osmoškolsku djecu. Ono što je najžalosnije u svemu jest da su u toj nesreći od filma potrošeni talenti glumčina kao što su Liam Neeson, Meryl Streep i Edwarda Furlonga, klinca koji je bio najjači holivudski tinejdžer do pojave Leonarda di Caprija. Jedini upečatljivi lik je ljigavi, ali brutalno iskreni odvjetnik kojega tumači Alfred Molina. Sve u svemu, PRIJE I POSLIJE je besmisleno trošenje holivudskih milijuna za nešto što bi mnogo efektnije i s manje iritacije bilo ispričano u prosječnom TV-filmu.