GANGSTERSKA ČETVORKA

SET IT OFF

Frankie (Fox) je službenica kojoj se karijera ruši kada joj drogirani poznanik iz crnačkog kvarta dodje opljačkati banku u kojoj radi. Nakon masakra je svi smatraju suučesnicom pa gubi posao i preporuke i prisiljena se vratiti ponižavajućem poslu čistacice. Odlučuje se osvetiti sustavu koji joj je učinio nepravdu tako da iskoristi svoje znanje radi pljačkanja banki. Njen plan uskoro prihvaćaju i njene tri prijateljice, svaka iz svojih razloga - Cleo (Latifah) zato da bi svojoj lezbijskoj ljubavnici mogla kupovati egzotično rublje, Tisean (Elise) zato da spriječi državu da joj oduzme dijete, a Stony (Pinkett) radi toga što joj je policija greškom ustrijelila brata. Njihov plan u početku dobro ide, ali novac od pljačke nije dovoljan, pa moraju nastaviti svoju novu karijeru kriminalaca. U medjuvremenu, policija steže obruč, a Stony upozna mladog i zgodnog bankovnog službenika Keith (Underwood).

GANGSTERSKA ČETVORKA je još jedan od filmova koji pokazuje kako se holivudska kreativna kriza počela odražavati u djelima tzv. "black packa" ili podžanra filmova o crncima koji prave crnci za crnce. Ne samo što je osnovna postavka "posudjena" od hita MRTVI PREDSJEDNICI braće Hughes, nego bi i Lynda La Plante, autorica hvaljene britanske TV-serije GANGSTERSKE UDOVICE imala nešto reći o tome kako su se scenaristi koristili njenim materijalom. No, bez obzira na to što je ta kradja "pokrivena" prilično jeftinim "politically correct" agitpropom i sumnjivim tezama o tome kako su američki crnci najveći patnici na ovom svijetu, te je opravdano da se bave kriminalom, GANGSTERSKA ČETVORKA je ipak zabavan film. Prije svega ga spašavaju izvrsne glumice - reperka Queen Latifah kao opaka lezbijka, Jada Pinkett kao požrtvovna sestra i Vivica A. Fox kao mržnjom motivirana vodja grupe. Dobar je i karakterni glumac John C. McGinley kao policajac prisiljen da nauči tešku lekciju, a posebnu draž filmu daju tragovi humora, poput scene u kojoj gangsterska četvorka imitira likove iz Coppolinog KUMA. No, film bi mogao biti dosta kraći da je iz njega izbačena posve nepotrebna romansa Keitha i Stony. No, kada se sve zbroji i oduzme, ova kombinacija akcije, humora i "političke korektnosti" predstavlja dobro investiranih dva sata gledanja.