TEŠKA OSMICA

HARD EIGHT

Na početku vidimo Johna Finnegana (Reilly) kao mladog, ali bespomoćnog čovjeka koji bez prebijene pare sjedi ispred kafića, nakon što je sve izgubio kockajući u Las Vegasu. Prilazi mu Sydney (Hall), tajanstveni postariji čovjek i nudi mu cigaretu i kavu. Nakon što mu John ispriča kako je kockao zato da zaradi novac za majčin pogreb, Sydney mu odluči pomoći i povesti ga natrag u Las Vegas. Tamo ga uspije naučiti par trikova i dvije godine kasnije John je uspješni kockar, koji u Sydneyu vidi životni uzor. Sydney je zavolio Johna kao svog sina, te mu čak nastoji namjestiti Clementine (Paltrow), privlačnu konobaricu koja se usput bavi prostitucijom. Ali, Sydneyevim planovima ozbiljnu prijetnju predstavlja Jimmy (Jackson), šef osiguranja u kazinu koji zna neke mračne detalje iz Sydneyeve prošlosti.

Kao i u slučaju OŠTRICE ZLOČINA, i TEŠKA OSMICA je nastala tako da je jedan kratki film preradjen u cjelovečernji format. Ovdje je riječ o kratkom filmu CIGARETA I ŠALICA KAVE, kojeg je mladi debitant Paul Thomas Anderson snimio 1993. godine. Tri godine kasnije, film i nije izazvao veliku pažnju, ali je ime Paula Thomasa Andersona postalo zanimljivo nakon BOOGIE NIGHTS, bizarnog epa o porno-industriji koji je jedan od ovogodišnjih kandidata za "Oscara". Razlog je vjerojatno u tome što su mnogi kritičari, zbog pojavljivanja Samuela L. Jacksona, zaključili kako je riječ o još jednom pokušaju da se pod firmom "nezavisnosti" prodaje tarantinovski crnjak.

U stvarnosti, jedina sličnost Andersona s Tarantinom u ovom filmu jesu odlični dijalozi i statična kamera. U svemu ostalom se Anderson nastoji razlikovati od Quentina Velikog koliko god je to moguće. U filmu gotovo da i nema humora, i svi su mrtvački ozbiljni, a nema ni "cool" glazbe da razmrda mračnu atmosferu "noir" fotografije. Ipak, najveće je otkriće filma Philip Baker Hall, slabo korišteni karakterni glumac čija je posljednja velika uloga bio Nixon u Altmanovoj monodrami TAJNA ČAST prije gotovo 15 godina. Hall je izvrstan u liku tajanstvenog, ali ozbiljnog tipa koji svoje emocije pokazuje djelima i razgovorima, a ne izrazima lica i praznim riječima. Svojim kratkim replikama i upečatljivim glasom uspio je zasjeniti razvikanog Jacksona, ali to ne znači da je ostatak glumačke ekipe loš. Reilly savršeno tumači ne baš previše bistrog momka, kao što Gwyneth Paltrow dobro igra za nju atipičnu ulogu samouništenju sklone prostitutke. Dojam o filmu upotpunjuje i dobra jazz glazba, koja odgovara "noir" atmosferi filma. Ipak, film je trebalo malo dotjerivati da bi bio savršen - prije svega se lišiti nekoliko nepotrebnih kadrova na kraju. Ipak, bez obzira na sve, TEŠKA OSMICA predstavlja ugodno iznenadjenje.