STAZA SMRTI

THE WAY TO DUSTY DEATH

John Harlow (MacKorkindale) je nekada slavni vozač "formule 1" koji je svojevremeno izazvao fatalnu automobilsku nesreću. Izašavši iz zatvora, odao se piću i samosažaljenju. Njegov prijatelj Isaac Jethou (Burlinson), vozač u trkaćem timu McAlpinea, odlučuje ga vratiti u formu i natrag na trkališta. Nedugo zatim, Jethou gine u nesreći čije okolnosti ukazuju na sabotažu. Kada i vlasnik trkaćeg tima također umire u čudnim okolnosti, Harlow odlučuje zajedno sa njegovom udovicom (Hamilton) pronaći odgovorne za to.

Alistar MacLean, autor romana PUT U PRAŠNJAVU SMRT, po kojemu se temelji ovaj film, bio je prilično popularan kod holivudskih scenarista 60-tih i 70-tih godina. Njegovi romani, sa spektakularnim zapletima i gomilom akcije, davali su inspiraciju za mnogobrojne uspješne, i dan-danas dojmljive akcijade "veće od života" kao što su TOPOVI NAVARONE ili ORLOVO GNIJEZDO. Ali, vremena su se promijenila, došli su neki novi klinci, i MacLean mora pristati na ponižavajuće televizijske ekranizacije. U slučaju STAZE SMRTI poniženje je dodatno zbog činjenice da iza svega stoji Luksemburg, vojvodstvo čiji dužnosnici vjeruju da će zbog poreznih olakšica postati novi filmski Hong Kong. Dakako, možda je to i točno, ali Luksemburžani će se, sudeći po ovoj tragediji, morati načekati svog Johna Wooa. Radnja romana je prilagođena novim vremenima, pa je srž zapleta teško probabljiv gulaš postkomunizma i šverca dijamanata. Glumci, koji bi rasturali u britanskoj TV-seriji, ovdje izgledaju jeftino. Jedini plus filma, odnosno jedina stvar koja će ostati u dobrom sjećanju jest Desiree Nosbusch-Becker, koju neki od naših TV-gledatelja pamte još otkako je 1984. vodila natjecanje za Pjesmu Eurovizije. Šteta što luksemburške prirodne ljepote nisu iskorištene za nešto suvislije.