KAOS

GRIDLOCK'D

KAOS lijepo ilustrira narodnu poslovicu da jednom ne osvane dok drugom ne osmrkne. U ovom slučaju je to činjenica da je KAOS prvi film u kojem je Vondie Curtiss Hall, glumačka zvijezda TV-serije CHICAGO HOPE, stao iza kamere, a istovremeno i posljednji film Tupaca Shakura, kontroverznog gangsta-repera ustrijeljenog nedugo prije premijere. Čak ni ta morbidna reklama nije pomogla da se film probije u publiku inače nesklonu "indie" sceni, ali KAOS je medju kritikom postigao dobar uspjeh.

Radnja se odvija u Detroitu, u kojem dva glazbenika - Spoon (Shakur) i Stretch (Roth) žive zajedno i dijele sve, uključujući i ovisnost o drogi. Kada na dočeku Nove godine Spoonova djevojka Cookie (Newton) padne u komu uslijed predoziranja, njih dvojica donose odluku da će se odviknuti od droge. No, ne samo da se u sprovodjenju te odluke moraju sukobiti s vlastitim lošim navikama, nego i s nesavladivim birokratskim labirintom u pokušaju da se uključe u program odvikavanja. Da stvar bude gora, njihov diler im je na vrat natovario opakog narko-lorda Repera (Curtiss-Hall) koji ih progoni, a policija ih osumnjiči za ubojstvo.

Debi Curtiss-Halla pokazuje kako je u tarantinovskoj eri moguće praviti crne komedije čak i o dosada tabu-temama kao što je narkomanija. Dakako, Curtiss-Hall nije Danny Boyle, pa ni KAOS nije drugi TRAINSPOTTING. Ono što posebno valja pohvaliti u ovom filmu jest gotovo dokumentarni pristup životu narkomana i ljudi iz polusvijeta u Americi. Curtiss-Hall svemu tome dodaje ironični obrt situacije - u svim filmovima na temu birokratskog labirinta (a ovdje je on kafkijanskih dimenzija) obično su junaci ti koji polude u susretu sa službenicima. Ovdje su službenici ti koji se u napadu ludila deru na svoje klijente. Na žalost, naturalistički prikaz narko-svakodnevnice je upropašten nespretnim pseudoakcijskim scenama naganjanja s policijom i dilerima. Ipak, glumci su odlični - od niza sjajnih epizodista, preko pouzdanog i ovdje smirenog Rotha do Shakura čija je posljednja uloga, s obzirom na njegovu stvarnu sudbinu, uistinu dirljiva.