RITAM SRCA

GRACE OF MY HEART

Godine 1958. mlada Edna Buxton (Douglas), protiv volje svojih roditelja, filadelfijskih tajkuna, odlučuje okušati sreću kao pjevačica. Njen talent kao pjevačice ostaje nezapažen, ali je zato njujorški menadžer John Millner (Turturro) odluči angažirati kao tekstopisca. Njena odluka da sklada pjesmu upravo za ženski vokalni sastav u vrijeme kada su takvi sastavi nepopularni se pretvara u pun pogodak i Ednu, poznatu pod pseudonimom "Denise Waverly", vodi do slave. Millner je s vremenom upozna s tekstopiscem Cazsattom (Stoltz), s kojim se vjenča i dobije dijete, ali taj je brak samo jedno od niza razočaranja i trauma koje joj predstoje u životu.

RITAM SRCA u mnogo čemu predstavlja rehabilitaciju Allison Anders, filmašice ponikle u "nezavisnoj" sceni, koju je Tarantino svojim talentom pokušao prije par godina pogurati u ČETIRI SOBE, sa katastrofalnim rezultatima. Andersova je u priči, djelomično inspiriranoj biografijom poznate glazbenice 60-tih i 70-tih, Carole King, pronašla i dio sebe te cijelom projektu prišla s mnogo više srca nego u rutinskoj 15-minutnoj tarantinijadi. Sam film s vizualne strane nije ništa previše posebno (ako se isključi uistinu veliki trud da se kostimima i frizurama dočaraju burna vremenska razdoblja), ali ga spašava odlična glazba, skladana posebno za film, koja zvuči upravo kao da je sišla s top-lista pedeset ili šezdeset i neke. Scenarij je inteligentno zamišljen, začinjen s dosta humora koji bi svojim nedostatkom od ove drame napravio ljigavi ljubić u stilu Danielle Steel. Illeana Douglas, jedna od najjačih (uvjetno rečeno) ružnih glumica današnjeg Hollywooda (i djevojka Martina Scorsesea) jednostavno briljira u ovoj ulozi, ali su najjače uloge ipak ponijeli Eric Stoltz te John Turturro (MILLEROVO RASKRŠĆE, BURTON FINK) kao ljigavi producent zlatnog srca. Nedostatak filma bi možda bio u tome što u cjelovečernjom formatu pokušava pokriti preveliki vremenski raspon, primjereniji mini-seriji, ali zanatski je sve korektno uradjeno. Ukratko, RITAM SRCA je film kako za ljubitelje glazbe, tako i one koji vole film s dušom.