OPASNA ZONA

DANGEROUS GROUND

Kao dječak, Vusi Madlazi je bio aktivan u borbi protiv apartheida i stao na pik južnoafričkoj tajnoj policiji. Da bi mu spasili život, suborci su ga prokrijumčarili u Ameriku gdje je godinama kasnije stekao bogatstvo i akademsku karijeru. Desetljeće i pol kasnije, sada već potpuno amerikanizirani Vusi (Cube) se vraća na pogreb svog oca. Tamo od strane brata Ernesta (Morojele), deziluzioniranog borca za slobodu, saznaje kako mu je brat Stephen nestao u Johannesburgu i preko volje preuzima obvezu da ga vrati kući. U velikom gradu se suočava s poraznom istinom da se s krajem apartheida položaj crnaca nije previše popravio, ali da stvar bude gora, bijela striptizeta Karin (Hurley) mu saopći kako je Stephen, inače njen dečko, digao novac lokalnom narko-bosu Mukiju (Rhames).

Kritičarski establishment, naviknut da angažirani filmovi izgledaju kao sovjetski agitprop, ostao je zbunjen time da Darrell Roodt, njihov južnoafrički miljenik, snimi "black pack" film čija bi se radnja komotno mogla odvijati u centralnom L.A. umjesto u Južnoj Africi. Roodtu se može zamjeriti to što je film zamislio kao komercijalna i ne baš previše uvjerljiva akcijada, ali je u cijeli projekt ušao s prilično entuzijazma. Mnogima će njegova teza, s kojom nas kao narator svako malo bombardira Ice Cube - da su crni Južnoafrikanci, poput američkih crnaca 70-tih, ostvarili svoja politička prava da bi ih poslije uništila droga - izgledati dosadna, ali mu ipak treba odati priznanje što je stavlja u kontekst nimalo idilične slike koju pruža današnja, Mandelina nova Južna Afrika. U svakom slučaju, Roodt sebe smatra patriotom, o čemu svjedoči inzistiranje na nogometu kao odušku za nacionalne frustracije (nalik na Boylea u TRAINSPOTTINGU). Što se glumaca tiče, oni su solidni - od Cubea, do izvrsne Hurley u ulozi drogirane striptizete, pa do uobičajeno cool Rhamesa u ulozi demonskog negativaca. Ukratko, OPASNA ZONA je projekt koji je napravljen s malo mozga, ali dosta srca, ali i to je nekada dovoljno.