PRVI UDAR

POLICE STORY IV: FIRST STRIKE

JACKIE CHAN'S FIRST STRIKE

Recenziranje filmova Jackieja Chana predstavlja istovremeno lak i težak zadatak. Lak je zato što Chanovi filmovi imaju običaj da nalikuju jedan drugom kao jaje jajetu, a težak zato što recenzent mora barem pokušati biti originalan. Razlog je u tome što je Jackie još prije desetljeće i pol pronašao dobitnu kombinaciju za svoje proizvode, a njegova vjerna azijska publika mu nije dala razloga da mijenja svoj stil. Dakle, oni koji misle gledati Jackieja Chana na velikom ekranu unaprijed znaju što ih čeka: besmislena priča i likovi čiji nedostatak više nego nadoknadjuje Chanovo majstorstvo u izvodjenju složenih, spektakularnih i po život opasnih scena.

Ni četvrti po redu nastavak filma POLICIJSKA PRIČA, odnosno treći po redu pokušaj Jackieja Chana da se nametne američkom tržištu, nimalo ne odstupa od te formule. Hongkonškog policajca Jackieja (Chan) - koji se, usput, u prethodnim nastavcima zvao Keith, ali to sada nije važno - angažira CIA kako bi raskrinkala opasnu bandu medjunarodnih trgovaca nuklearnim oružjem. Prateći jednu od osumnjičenih žena, Jackie dolazi u Ukrajinu gdje sreće krijumčara Tsuija (Lu), ali strada u oružanom obračunu. Nakon oporavka Jackieja angažira ruska tajna služba te ga podmornicom šalje u Australiju gdje će on pokušati pronaći Tsuija preko njegove lijepe sestre (Wu).

PRVI UDAR se od drugih Chanovih filmova ističe time što od svih najviše sliči na parodiju filmova o Jamesu Bondu (kojeg u jednom trenutku spominje i sam Jackie), pogotovo OPERACIJE GROM. S druge strane, ovom filmu ipak nedostaje jedan bitan bondovski začin - lijepe žene. Annie Wu je privlačna, ali ipak je primjetan nedostatak Chanove česte partnerice Maggie Cheung. Ali, to su ipak manji nedostaci koje Chan nadoknadjuje svojim više nego maestralnim akcijadama i humorom. Dakle, manje-više je sve tu - uključujući i dokumentarne inserte sa snimanja opasnih scena koji se mogu vidjeti na odjavnoj špici, te prosječni gledatelj može očekivati sat i pol vremena sjajne zabave.