KLUB PRVIH SUPRUGA

THE FIRST WIVES CLUB

Elisa (Hawn) je "Oscarom" nagradjena glumica četrdesetih godina koja se nakon bezbrojnih plastičnih operacija i spoznaje da je zenit karijere iza nje, tješi alkoholom. Brenda (Midler) je požrtvovna poslovna žena suočena sa spoznajom da suprug uživa u plodovima njenog uspjeha. Annie (Keaton) upravo prolazi kroz "privremeno odvajanje" od supruga. Sve tri su prijateljice koje će se ponovno sresti na pogrebu školske prijateljice Cynthie (Channing), koja je izvršila samoubojstvo nakon što ju je suprug ostavio zbog dvadeset godina mladje žene. Nakon nekog vremena sve tri shvate da i one doživljavaju istu sudbinu, pa se odluče udružiti u "klub prvih supruga" s ciljem da se osvete svojim supruzima.

KLUB PRVIH SUPRUGA predstavlja s jedne strane misterij, a s druge strane dio objašnjenja zašto holivudski studiji još uvijek preživljavaju usprkos sve lošijem kvalitetu svojih proizvoda. Naime, gotovo je neshvatljivo kako je ovaj film, prilično plitke ideje, a još pliće izvedbe, uspio zaraditi preko 100 milijuna US$ i tako postati jedan od najvećih holivudskih prošlogodišnjih hitova. Ideja o suprugama koje se svete svojim nezahvalnim supruzima nije baš previše nova, ali je još u sebi imala potencijala za ležernu i neobaveznu komedijicu. Scenarij Roberta Harlinga (kojemu je, navodno, asistirao kolumnist EMPIREA Paul Rudnick) je, pak, uništio sve tragove satire iz priče i umjesto toga sve prezentirao kao ultrafeminističku socijalnu dramu, kojoj tek karikiranost likova daje kakav-takav prizvuk komedije. Najžalosnije je što u svemu tome svoj udio daju i vrsne komičarke Bette Midler, Goldie Hawn i Diane Keaton. Njihovo kreveljenje, koje bi trebalo kompenzirati nedostatak uistinu duhovitih gegova, je tako iritantno da prema njima jedan Jim Carey postaje oličenje staloženosti i suptilnosti u izražaju. Uz nedostatak osjećaja za ritam, lošu glazbu i antipatične likove, film se brzo pretvara u mučenje. Dakle, KLUB PRVIH SUPRUGA je film koji treba izbjeći po svaku cijenu (mada bi, možda, vaša supruga/djevojka o svemu tome imala drukčije mišljenje).