LANGOLIJERI

THE LANGOLIERS

Za Stephena Kinga, odnosno za filmove temeljene po njegovim romanima, već sam bio ustanovio kako se opiru marksističkoj tezi o pretvaranju kvantiteta u kvalitet. Naime, ne postoji ijedan, barem živući, pisac čiji opus nije bio tako bjesomučno ekraniziran, ali sva ta hrpa ekranizacija svejedno nije uspjela proizvesti suvisle filmove, pri čemu su na njemu lomili zube čak i takvi majstori kao što su Kubrick i Carpenter. Konačno je nekome sinulo da je razlog tome banalna činjenica da Kingov stil pisanja, prepun detalja koji ispunjavaju stotine stranica teksta jednostavno nije kompatibilan s formatom cjelovečernjeg filma. Kao jedan od načina da se premosti taj problem pojavile su se mini-serije, mada ni one nisu bile savršeno rješenje. Najbliže tomu su ipak one mini-serije koje su, poput ove, temeljene na Kingovim kraćim radovima.

Radnja mini-serije LANGOLIJERI se temelji na Kingovom kratkom romanu iz 80-tih godina i govori o doživljajima nekoliko putnika na letu iz Los Angelesa u Boston. Njihov avion prolazi pored neobične svjetlosne pojave i, nakon što se probude, oni ustanove da osim njih nema nijedne druge osobe u avionu. Sretna okolnost što je među njima jedan pilot im previše ne pomaže - na svim radio-frekvencijama je tišina, a posebno je zlokobno to što ispod njih nema nikakve svjetlosti velikih gradova. Kada nekako uspiju prizemljiti avion ustanove da su iskusili fenomen vremenskog putovanja, ali da prave nedaće tek predstoje.

Režiser ove mini-serije, Tom Holland, već je imao iskustva s žanrom horora (svojevremeni hit DJEČJA IGRA) pa mu ovaj izlet u svijet fantastičnog i nije baš previše teško pao. Stoga je glavni problem LANGOLIJERA bio predložak, malo previše neuvjerljiv čak i za Kinga, koji se u svojim djelima specijalizirao za prikaz gomile običnih ljudi u neobičnim situacijama. Naime, junaci LANGOLIJERA - skupina ljudi koji bi trebali reprezentirati različite društvene i kulturne segmente Amerike - su malo preneuvjerljivi, odnosno malo su previše neobični da bismo ih shvatili kao potpunu slučajnost. Dodatni problem filma je i razočaravajuća završnica, česta holivudska boljka, ali netipična za zanatski korektnu američku TV-produkciju. Ipak, plus filma su dobre uloge karakternih glumaca, pogotovo izvrsnog Bronsona Pinchota (Balki iz POTPUNIH STRANACA) koji pokazuje da ima snage da glumi mnogo zahtjevnije i ozbiljnije uloge od uobičajenih.