JA I MOJI DVOJNICI

MULTIPLICITY

Vjeorjatno nema nikoga od nas koji nije poželio nekakvu natprirodnu čaroliju da bi barem privremeno mogao riješiti nekakav nesavladiv problem u životnoj svakodnevnici. Takvih čarolija u stvarnom životu nema, ali zato su nam na raspolaganju holivudski majstori filmske magije koji svojim proizvodima nekada pokazuju kako one mogu biti zahvalan izvor inspiracije. Jedan od njih je bio i Harold Ramis, koji je postigao veliki uspjeh svojom fantasy komedijom BESKRAJNI DAN iz 1993. godine. Današnji Hollywood se ponovno sjetio Ramisa, prikrpao mu ponovno Andy MacDowell za glavnu žensku ulogu, dostavio mu scenarij s fantastičnom premisom te angažirao Michaela Keatona (BATMAN) u ulozi koja je, vjerovala ili ne, imala oskarovske ambicije.

Glavni je junak ovog filma gradjevinski radnik Doug Kinney (Keaton) koji je toliko zauzet poslom da ne stigne provoditi dovoljno vremena s obitelji. Igrom slučaja molitve će mu se uslišiti kada ga posao dovede u institut "Gemini", čiji se šef dr. Leeds (Yulin) bavi kloniranjem ljudi. Doug sa zadovoljstvom prihvaća ponudu da bude instant-kloniran. Njegov klon, broj 2, zahvaljujući tome što je s Kinneyevim izgledom dobio i njegova sjećanja i vještine, može preuzeti posao dok se Doug bude bavio s obitelji. No, s vremenom mu i obitelj postaje preveliko opterećenje, pa se ponovno klonira, kako bi klon br. 3 mogao preuzeti dužnost brižnog tate. Ali, kada se klon br. 2 klonira, s nešto manje uspjeha, a svo troje počnu čudno gledati Kinneyevu suprugu (MacDowell), stvari se kompliciraju.

Za razliku od BESKRAJNOG DANA, koji je zahvaljujući izvrsnom Billu Murrayu uspio bljesnuti originalnošću i duhovitošću, JA I MOJI DVOJNICI su žalostan primjer "high concepta" u svoj njegovoj bijedi. Iako je Ramis u svoje novo ostvarenje unio gotovo sve bitne sastojke prethodnika, oni su bili formalni - nedostajao je sadržaj. Zbog toga se film doima nedovršenim, a četvoro scenarista je po dobrom holivudskom običaju radnju vuklo na različite strane. Tako dr. Leeds misteriozno nestaje s početka filma, komični elementi nestaju pred naletom obiteljske drame, pojedine situacije su plagijat GOSPODJE DOUBTFIRE, a bez veze je ubačen i četvrti, mentalno retardirani klon. Keaton se ovdje trudi, tumačeći četiri različite uloge, ali film jednostavno nema dušu. Da je radnja svedena na standarnih 90 minuta, još bi se dalo disati, ali dva sata nazovikomedije su čisto mučenje.

Ukratko, JA I MOJI DVOJNICI su veliko razočarenje koje možete slobodno zaboraviti.