OKUS MINNESOTE

FEELING MINNESOTA

Pojam "nezavisnog filma" danas je tako moderan, da služi kao reklama mnogim ostvarenjima koja su ipak primjerenija visokobudžetnoj holivudskoj kaljuži. Nakon što je jedan takav primjerak, ENGLESKI PACIJENT, ziheraški (i nezasluženo) pokupio gomilu "Oscara", u našim videotekama možemo vidjeti još jednu komercijalu koja nam se prodaje pod firmom "nezavisnosti". Doduše, za razliku od Tarantina koji je svoju reputaciju već uspio debelo zaprljati, iza ovog celuloida stoji ugledni "Sundance Institut" Roberta Redforda, uvijek spreman da pomogne mladim, nadobudnim filmašima. Jedan od njih je i Kanadjanin Steven Baigleman, koji je tarantinovski svijet sitnih kriminalaca, jeftinih štoseva i okrutnog nasilja smjestio u isto tako moderno ozračje Minnesote, države kojoj su braća Coen posvetile svoj hvaljeni nezavisni proizvod FARGO.

Na početku filma vidimo Freddie (Diaz), striptizetu koja odjevena u vjenčanicu bježi gorilama na čelu s Redom (Lindo), lokalnim gangsterskim bosom. Red ju je odlučio vjenčati za svog knjigovodju Sama (d'Onofrio) kako bi ju kaznio za ukradenih 10.000 US$. Freddie, naravno, nije previše oduševljena s time i kada Samu na vjenčanje dolazi njegov mladji, daleko zgodniji ali i boravku u zatvoru skloni brat Jjaks (Reeves) nije teško objasniti zašto će s njim ostati u krevetu. Njih dvoje ubrzo bježe od Sama, ali Freddie je odlučila prije toga "olakšati" svog supruga za, naravno, ukradeni novac. Ljubavni par tako na sebe navuče osvetnički raspoloženog Sama, njegovog šefa Reda kao i korumpiranog policajca Bena (Aykroyd).

Ovaj je film trebao biti crna komedija, ali osim crnila teško da može išta ponuditi gledatelju. Na početku čak ima i nekoliko prilika za blagi osmjeh, ali sivi, sumorni i nimalo optimistični pejzaž industrijskog sjeveroistoka Amerike ubrzo počinje uzimati danak od naoko veselog tona filma. Dodajmo tome izuzetno brutalno nasilje i nagli, ali ipak predvidljivi obrat na sredini filma, pa će gledatelj dobiti i razloga za zijevanje. Likovi su krajnje antipatični - toga je izgleda bio svjestan i Baigleman kada je za glavni par uzeo fizički atraktivne Reevesa i Cameron Diaz, ali i njihovu fizičku privlačnost nagrdjuje prečesto kupanje u krvi. Na kraju sve usvinji i isto tako predvidljivi happy end, koji je tobože nezavisno ostvarenje doveo na nivo tipične holivudske komercijale. Doduše, u filmu ima i par svijetlih točaka - kao uloga vječnog negativca Vincenta d'Onofrija - ali dojam je uglavnom loš. OKUS MINNESOTE je definitivno pregorak za prosječnog ili izbirljivijeg gledatelja, ali obožavatelji Keanu Reevesa bi možda i mogli uživati zbog svog idola.