DOLAZAK

THE ARRIVAL

Nakon desetljeća dobroćudnog ET-a Hollywood nam ponovno predstavlja vanzemaljce čije je shvaćanje dobra i zla toliko različito od ljudskog da je genocid čovječanstva sasvim prihvatljiva stvar. U sjeni komercijalno uspješnog, ali ipak bedastog superspektakla DAN NEZAVISNOST našao se mali, niskobudžetni DOLAZAK koji istu temu tretira s manje novaca, ali više domišljatosti svojih tvoraca.

Dr. Zane Zaminsky (Sheen) je radio-astronom koji osluškujući svemirska prostranstva otkrije signal vanzemaljske civilizacije. Kada snimku pošalje svom pretpostavljenom Gordianu (Silver), odjednom ostaje bez posla, a cijeli slučaj bude zataškan. Zaminsky se ne predaje te koristeći satelitske TV-antene ponovno započinje osluškivati nebeske signale. Rezultati ga navode da je komunikacija dvosmjerna, te da netko vanzemaljcima poruke odašilje iz Meksika. Otišavši u Meksiko, tamo se upoznaje s Ilanom Green (Crouse), znanstvenicom koja istražuje globalno zatopljenje, odnosno misteriozni porast temperature koji se ne može objasniti industrijskim zagadjenjem.

Neoslonjen na bijesne specijalne efekte ili zvijezde s desetomilijunskim honorarima, Twohy je svoj film temeljio na čvrstoj i manje-više uvjerljivoj priči i solidnim glumcima. S obzirom da se na sporedne likove nije previše gubilo vrijeme, glavni je posao obavio Charlie Sheen u maniri hitchcockovskog "običnog čovjeka u neobičnoj situaciji". Specijalni efekti su solidni, vanzemaljci su prilično originalno zamišljeni, ali najjači efekt izaziva osjećaj jeze i paranoje, sličan Kauffmanovoj INVAZIJI TREĆIH BIĆA. Uz dobar osjećaj za ritam, osnovnu postavku koja i nije tako daleko od stvarnosti, DOLAZAK predstavlja danas prilično rijedak primjer žanrovskog SF-filma u najpozitvnijem smislu riječi. David Twohy, jedan od ljudi koje dosta SF-fanova ne može smisliti zbog ALIENA 3, nakon ovog filma je blizu rehabilitaciji.