PRINCEZA CARABOO

PRINCESS CARABOO

Godine 1817. engleskom provincijom lutaju gomile prosjaka u potrazi za koricom kruha. U takvoj atmosferi u okolici Bristola se pojavi lijepa žena s turbanom (Cates) koja, po svemu sudeći, ne zna ni riječ engleskog i govori nekim potpuno nepoznatim jezikom. To privuče pažnju gospodje Worall (Hughes), lokalne aristokratkinje, koja djevojku prima u svoju kuću. Njena ljepota kao i ponosno držanje uvjere gospodju Worall kako je djevojka, koju zovu Caraboo, u stvari princeza iz neke egzotične zemlje sa Orijenta. Iako nitko, čak ni oxfordski profesor Wilkinson (Lithgow) ne može potvrditi tu priču, Caraboo postaje slavna i dolazi čak do kraljevskih dvora. Novinar Gutch (Rea) je pak mnogo skeptičniji i diskretno nastoji otkriti mnogo prozaičniju istinu.

Ironijom sudbine, PRINCEZA CARABOO se pojavila par godina prije nego što je manija za Jane Austen (RAZUM I OSJEĆAJI, EMMA) učinila popularnim filmove o Engleskoj 19. stoljeća. Još je veća ironija u tome da je ovaj simpatični filmčić Michaela Austina po sadržaju mnogo bliži povijesnoj istini tog razdoblja od romantičnih herc-romana. Temeljeći svoje ostvarenje na istinitom dogadjaju, Austin je spretno iskoristio priliku da malo progovori o socijalnim prilikama tog vremena. Na žalost, ritam filma je bio prespor, s isforsiranom i neuvjerljivom ljubavnom priču. Ali, ovaj je film spasila izvrsna glumačka ekipa. Phoebe Cates, još uvijek jednako dražesna kao tinejdžerska zvijezda prije deset godina, briljira u komičnoj ulozi. Njen suprug Kevin Kline joj sjajno asistira u neobičnoj ulozi grčkog batlera, a i britanski karakterni glumac Jim Broadbent zasjenjuje svoje mnogo poznatije kolege Lithgowa i Reu. Ukratko, PRINCEZA CARABOO je jedan konvencionalan, pomalo banalan, ali ipak neodoljivo šarmantan film kojeg se svakako isplati pogledati.