LUDJACI U PODMORNICI

DOWN PERISCOPE

Poručnik bojnog broda Tom Dodge (Grammer) život je proveo na nuklearnim podmornicama - ponosu američke ratne mornarice - ali još uvijek nije dobio priliku da zapovijeda jednim takvim plovilom. Razlog je u nesklonosti establishmenta na čelu s admiralom Grahamom (Dern) koji odlučuje da ga ponizi ispunivši mu želju. Dodjeljuju mu "Stingray", zardjalu dizel-podmornicu iz drugog svjetskog rata, kao i posadu sastavljenu od luzera i nesposobnjakovića. Jedini koji vjeruje da se s takvom podrtinom može vojno djelovati je admiral Winslow (Torn), koji Dodgea šalje na ratnu igru s ciljem da simulira samoubilački napad na mornaričke baze. Iako protiv sebe ima najmoderniju i najobučeniju podmorničku flotu u povijesti, Dodge sasvim ozbiljno shvaća svoj zadatak.

LUDJACI U PODMORNICI predstavljaju još jednu od bezumnih "high concept" komedija koje Hollywood izbacuje više brinući o kvantitetu nego i kvalitetu svojih proizvoda. Očito inspiriran (inače ne baš velikim) uspjehom komedije NAREDNIK BILKO i sličnih filmskih adaptacija humorističkih TV-serija na temu vojničkog života, režiser Ward kao poslušan zanatlija ne čini ništa što bi ovaj film učinilo imalo originalnim. Tu je glavni junak koji je vodja usprkos vlastitog nedostatka smisla za autoritet, negativac koji želi udesiti njegovu reputaciju, niz bizarnih karaktera, kao i obavezni primjerak ljepšeg spola (kojeg u stvarnom životu nikada ne bi vidjeli u unutrašnjosti nuklearne ili bilo kakve druge podmornice). Zvuči poznato? Netko će se možda sjetiti POLICIJSKE AKADEMIJE. Ipak, iako nesumnjivo inferiorni komad celuloida, Wardov rad se uspijeva iskupiti kvalitetnom ekipom glumaca na čelu kod nas nepoznatog TV-komičara Kelseya Grammera te s još nekoliko dobrih karakternih epizodista (Stantona je fino vidjeti u ulozi strojara, gotovo dva desetljeća nakon što je glumio Bretta u OSMOM PUTNIKU). Humor je slabašan, ali s vremena na vrijeme se uspijemo nasmijati i zaboraviti da je od cijelog filma bolji spot "Village Peoplea" na odjavnoj špici.