GOSPODARI LUTAKA

THE PUPPET MASTERS

Američki SF-pisac Jack Finney nije pretpostavljao da će INVAZIJU TJELOKRADICA, njegovu mračnu metaforu makartijevske paranoje 50-tih, Hollywood ekranizirati čak tri puta (1956, 1978, 1992). Možda i zato što njegov rad nije bio baš previše originalan, odnosno zbog toga što ima dosta sličnosti s GOSPODARIMA LUTAKA, romanom mnogo poznatijeg (i kontroverznijeg) Roberta A. Heinleina iz 1951. U svakom slučaju, Heinlein, dosada prilično zapostavljen od strane holivudskih filmaša, dolazi na velika vrata i zgodno je vidjeti jednu njegovu obradu prije spektakularnih Verhoevenovih VOJNIKA SVEMIRSKOG BRODA.

Radnja započinje u malom gradu u Iowi gdje se spušta svemirski brod. Nakon početne senzacije, lokalni mediji odjednom tvrde da je riječ o patki. Tako ne misli Andrew Nivens (Sutherland), šef tima supertajnih vladinih agenata koji su upućeni da ispitaju stvar. Kada jedna od članica, znanstvenica Mary Sefton (Warner) kod lokalne muške populacije primijeti nedostatak zanimanja za svoj dekolte postaje jasno da je grad pod vlašću vanzemaljaca. Za dotične se ispostavlja da kontroliraju ljude kao paraziti prikačeni za njihovu ledjnu moždinu. Oboružan tim saznanjem, Nivensov tim uspijeva pobjeći iz grada, nesvjestan da ni sami nisu "čisti".

Odmah na početku se može reći da je Orme, autor prilično bljedunjavih TV-filmova, shvatio kako se sa Finneyjevim ekranizacijama ne može natjecati u postizanju turobne atmosfere. Stoga se preorijentirao na akciju i stoga njegov rad po tempu i dinamičnosti mnogo podsjeća na Cameronove ALIENSE. Zbog brzine kojom se dogadjaji odvijaju gledatelj nema vremena obratiti pažnju na likove, koji su, uglavnom prazni. Ali, zato je zabavno vidjeti Donalda Sutherlanda, junaka INVAZIJE TJELOKRADICA iz 1978, kako se sa sličnim problemom suočava kao sasvim drukčiji karakter. Eric Thal je prilično blijed kao njegov sin, a ni Julie Warner se nije istakla. Ipak, visoki produkcijski standardi, uvjerljivi spec-efekti i par dobrih karakternih epizodista (David, Belzer) su dovoljni da GOSPODARI LUTAKA budu preporučeni kao neobavezna, ali kvalitetna zabava u vrućim ljetnim danima.