PRISCILLA, KRALJICA PUSTINJA

THE ADVENTURES OF PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERT

Tick/Mitzi (Weaving), Adam/Felicia (Pearce) i Ralph/Bernardette (Stamp) su tri homoseksualca koji zaradjuju za život nastupajući u transvestitskom baru u Sidneyu. Posao im baš ne ide najbolje, pa rado prihvaćaju ponudu za nastup u Alice Springsu, gradu u srcu australske pustinje. Za dugotrajan i naporan put preko pola kontinenta kupuju školski autobus, nazivaju ga "Priscilla" i doživljavaju svakakve pustolovine, od čisto tehničkih problema do neprijateljstva bigotne lokalne populacije. Tokom putovanja će se svaki od tri glavna junaka/junakinje morati suočiti s vlastitim demonima - Felicia s ovisnošću o drogi, Bernardette sa starošću, a Tick s nečim još strašnijim.

Homoseksualni dio čovječanstva još uvijek možda trpi neopravdanu diskriminaciju, ali se na to ne može žaliti kada je u pitanju prisutnost u popularnoj kulturi. PRISCILLA, KRALJICA PUSTINJE je još jedan film koji bismo mogli istaknuti kao primjer trenda "gay - more than O.K." ili ostvarenja koje nastoje pokazati da su ljudi "toplih" sklonosti mnogo zanimljiviji od onih običnih. No, za razliku od većine sličnih ostvarenja (pogotovo onih holivudskih) koja toj problematici dolaze s pozicija jeftinog senzacionalizma i "politically correct" agitpropa, PRISCILLA, KRALJICA PUSTINJE predstavlja jednu simpatičnu pričicu koja uspijeva nadići tu tematiku. Koristeći elemente kult-filma GOLI U SEDLU (nonkonformistički junaci koji putuju preko teritorija punog zatucanih ljudi) autor Stephan Elliott nam uz glavne junake predstavlja cijeli niz zanimljivih sporednih likova, kao i više nego upečatljive eksterijere australske pustinje. Glazbene točke koje, s vremena na vrijeme, presijecaju radnju filma, na trenutke se doimaju prekičasto, ali su dobro zamišljene i scenograf Peterson te kostimografi Chappel i Gardiner su zaslužili svog "Oscara". Uza sve to valja pohvaliti i izvrsne glumce, pogotovo danas već pomalo zaboravljenog Terenca Stampa u dojmljivoj ulozi ostarjelog transvestita. Iako je radnja pomalo labava, iako humor često nije na visini, PRISCILLA ipak predstavlja prilično originalno, danas više ne tako hrabro, ali sasvim sigurno zabavno ostvarenje.