SABOTAŽA

SABOTAGE

U Bosni 1993. na teritorij koji drže Srbi poslan je elitni tim američkih specijalaca s ciljem da iz ruku muslimanskih terorista izbavi nekoliko visokih Mladićevih oficira. Misija se pretvara u pokolj kojeg jedini preživi Michael Bishop (Dacascos), kojemu je ta ljaga na karijeri odredila budući posao tjelohranitelja. Ni u novom zvanju nema više sreće, jer njegovu najvažniju mušteriju, trgovca oružjem Trenta, ubije njegov bivši kolega Sherwood (Todd). Ponovno pod sumnjom, Bishop se udružuje s agenticom FBI Castle (Moss) da bi raskrinkao ljude koji stoje iza svih tih dogadjaja.

Za razliku od svojih južnih susjeda, Kanadjani se u pravilu trude snimati dobre filmove, čak i kada su oni žanrovski i po ambicijama bliži eksploatacijskoj kloaci nego materijalu za "Oscare". Dobar primjer za to je i ovaj film, kojeg je režirao Tibor Takacs, filmaš koji je u proteklom desetljeću snimao originalne horore. Mada je zaplet već vidjen tisuću puta (a gledatelji s naših prostora će biti u dilemi da li da se smiju ili povraćaju), izvedba je više nego solidno uradjena. Fotografija, glazba i akcijske scene u stilu Johna Wooa cijelom ostvarenju daju mračnu atmosferu, a protagonisti, koje tumače izvrsni kanadski karakterni glumci (Todd, Greene, Neville) uspijevaju unijeti malo života u kartonske likove. Ipak, scenarističko robovanje žanrovskim kanonima i predvidljivost radnje ipak ne uspijevaju sakriti dojam kako je SABOTAŽA jedan veliki trijumf forme nad sadržajem, nakon kojeg gledatelj ne može sakriti bijes zbog "deja vu" osjećaja.