VELIKA BIJELA NADA

THE GREAT WHITE HYPE

Velečasni Fred Sultan (Jackson), živopisni, uspješni i do srži pokvareni boksački menadžer ima jedan ozbiljan problem, iako mu je štićenik do sada nepobijedjeni James "Crna smrt" Roper (Wayans). Naime, medju publikom drastično opada zanimanje za "plemenitu vještinu" pa s time i njegovi prihodi. Tada dolazi do zaključka kako je svima dosadilo gledati kako jedan crnac drugog crnca uništi za dvadesetak sekundi, pa odlučuje pronaći bijelog izazivača. Jedini ozbiljni kandidat je pjevač opskurnog rock-banda Terry Conklin (Berg) koji je prije deset godina kao amater nokautirao Ropera. Conklin je idealist i pristaje na meč kako bi pomogao beskućnicima u svijetu, te nevoljko promatra kako Sultan koristi najniže rasističke porive ne bi li promovirao cijeli dogadjaj.

Od Rona Sheltona, scenarista koji je Hollywood zadužio s nekoliko uspješnih komedija iz sportskog miljea (BULL DURHAM, VELIKI HAKLERI) moglo se očekivati da nemilosrdnu satiru boksačkog miljea pretvori u zabavnu komediju. Ali, kada se za režiserskim kormilom našao bezlični Reginald Hudlin (jedini važniji rad mu je s pravom zaboravljeni BUMERANG s Eddiejem Murphyjem), sudbina filma je bila zapečaćena. Ali, čak se ni time ne može objasniti kako to da se VELIKA BIJELA NADA (odnosno VELIKA BIJELA PREVARA, kako bi glasio pravilan prijevod) pretvorila u niz slabašnih i labavom pričicom povezanih gegova, od kojih većina uopće nisu smiješni. Veliki broj prilično dobrih glumaca, kao Samuel L. Jackson i Jeff Goldblum, kao da su na silu utrpani u film, tako da izgleda kao da je netko tek na snimanju za njih smišljao uloge. Na kraju sve završava maksimalno predvidljivo i gledatelju nakon beskonačnih sat i pol vremena ostaje isto onako gorak ukus kao nakon "meča stoljeća" koji je završio za dvadeset sekundi.