SAHARA

Nakon što je Rommelov Afrički korpus u lipnju 1942. probio savezničke linije i zauzeo dotada neosvojivo uporište Tobruk, posada američkog tenka na čelu s narednikom Gunnom (Belushi) pokušava pobjeći preko saharske pustinje. Putem pokupe nekoliko savezničkih vojnika, ali im brzo nestaje voda. Žedj će utažiti u drevnoj ruševini u srcu pustinje, da bi ubrzo shvatili kako im je za petama cijeli njemački bataljun kojemu takodjer očajnički treba voda. Suočen s gotovo stostruko nadmoćnim neprijateljem, narednik Gunn, umjesto da bježi, odlučuje braniti bunar.

Filmovi o drugom svjetskom ratu se danas rijetko snimaju, pa ovo televizijsko ostvarenje predstavlja zanimljivost u ponudi naših videoteka. Filmofilima bi dodatnu pažnju izazvalo i to što je zaplet filma temeljen na ratnom klasiku Zoltana Korde iz 1943 (gdje je narednika Gunna tumačio Humphrey Bogart), a ovaj pak na TRINAESTORICI, klasičnom sovjetskom filmu Mihaila Romma iz 1936. Brianu Trenchardu-Smithu, izuzetno plodnom, ali ne baš previše cijenjenom australskom režiseru (OUT OF BODY), dopao je nezahvalni zadatak da se natječe s poznatijim klasicima. On je veoma jednostavno cijeli film zamislio kao vestern koji se odigrava u sjevernoafričkoj pustinji i zamiješao akciju s dramom. Glumci, koji tumače likove različitog podrijetla i motiva za borbu, dobro obavljaju svoj posao, ali jednostavno je teško probaviti komičara Belushija kao karizmatskog vodju grupe. To, kao i pomalo neuvjerljiva deus ex machina završnica, pokvarili su dojam o filmu, ali ne toliko da ga ne bismo mogli preporučiti zahtjevnijim ljubiteljima akcije.