ZLA KRV

THE INDIAN RUNNER

Prije nekih šest godina Sean Penn je imao reputaciju vrsnog glumca koji, na žalost, ne može kontrolirati svoj temperament u stvarnom životu onako efektno kao pred kamerama. I dok su njegov kratkotrajni brak s Maddonom i tuče s fotoreporterima punili naslovne stranice, mediji su ignorirali njegov režiserski debi. Stoga i ne čudi što su hrvatski gledatelji morali čekati više od pola desetljeća da ga konačno ugledaju.

Glavni junak filma je Joe (Morse), farmer sa Srednjeg Zapada koji je bio prisiljen zaposliti se kao zamjenik šerifa da bi prehranio obitelj. Prisiljen je ubiti pijanog mladića u samoobrani isti dan kada mu se brat Frank (Mortensen) vraća iz Vijetnama. Dva su brata sušte suprotnosti - dok je Joe miran i odgovoran, Frank je nasilan i sklon da svako malo završi u zatvoru. Nakon dužeg rastanka, Joe pronalazi Franka i pri njegovom izlasku iz zatvora upoznaje njegovu djevojku Dorothy (Arquette). Odlučuje im pomoći da zasnuju obitelj, prima ih u kuću, nalazi Franku posao i nastoji učiniti sve da ga drži dalje od nevolja. Ali, neki ljudi se jednostavno ne mogu promijeniti i obiteljska tragedija je neminovna.

Mada je zaplet filma inspiriran pjesmom "Highway Patrolman" Brucea Springsteena, mnogi će zlobnici primjetiti kako je Penn u ovom filmu kroz priču o dva brata zapravo prikazivao dvije strane svoje ličnosti - s jedne strane darovitog glumca i korisnog člana društva, a s druge strane nasilnog psihopata. U bilo kom slučaju, očito je da je Penn u ovaj film uložio isto onoliko strasti iza kamere koliko ulaže ispred kamere. Ali, to nije bilo dovoljno - ipak je nedostajao talent da film postane efektna i snažna obiteljska drama. Najveći je Pennov nedostatak u tome što nema osjećaja za ritam, pa je film barem pola sata predug, s gomilom dosadnih i nepotrebnih scena (što se primjećuje i u ČUVARU PRIJELAZA nekoliko godina kasnije). Ipak, strpljiviji gledatelji će biti nagradjeni serijom izvrsnih uloga, medju kojima se ističe ostarjeli Charles Bronson u briljantnoj epizodi, toliko različitoj od trivijalnih osvetnika po kojima je postao poznat mladjoj generaciji.