TAJ PROKLETI SVIJET

S.F.W.

Cliff Spab (Dorff) je tipični 19-godišnjak iz malog grada koji zajedno sa svojim prijateljem Joeom (Noseworthy) svrati po pivo u jednoj trgovini. Ali taj će izlet potrajati, jer ih tamo zarobe tajanstveni teroristi. Nakon 36 dana zatočeništva, koje će u direktnom prijenosu vidjeti milijuni TV-gledatelja, Cliffu i Joeu ponestane piva pa se odlučuju na bijeg u kojem Joe gine. Cliff i Wendy (Witherspoon), djevojka iz dobre obitelji, jedini preživljavaju i postaju medijske zvijezde. Cliffu slava veoma brzo dosadi, pa on bježi pred novinarima i umjesto toga se želi ponovno sresti s Wendy u koju se zaljubio. S vremenom će shvatiti kako je, zapravo, postao idolom svoje generacije jer se gomila mladjarije lako identificira s njegovom uzrečicom "So f***ing what".

Autor filma Jefery Levy nije nimalo krio da TAJ PROKLETI SVIJET zamišlja kao ideološki manifest "generacije X" i sličnih ugljikovih jedinica koje MTV smatraju za izvor svih životnih istina. Ali, dok se film snimao, Kurt Cobain raznio je sebi glavu, a s njim je umro i grunge. Levy, očito šokiran tom činjenicom, izgubio se u nedoumici da svoje djelo tretira kao ciničnu i mizantropsku apologiju nihilizma s jedne, ili angažiranu i ozbiljnu kritiku suvremenih medija s druge strane. Gledatelju, koji će sat i pol vremena provesti u Levyjevom bauljanju u pokušaju da ispriča suvislu priču, preostaje da se zadovolji s par mladih i darovitih glumaca koji pokušavaju dati nekakvo značenje besmislenim likovima, kao i satiričkim komentarima na tada aktualne medijske priče (O.J. Simpson, braća Menendez). Iako zaslužuje bolje ocjene od onih kojim ga je sahranila američka kritika, TAJ PROKLETI SVIJET je film koji možete bez grižnje savjesti propustiti, koristeći uzrečicu iz naslova.