MRTAV UMORAN

GROSS FATIGUE

Michel Blanc (koji u filmu glumi samog sebe) je poznati filmski i TV-glumac kojeg muči kreativna kriza u pisanju scenarija. Ubrzo će shvatiti da mu to nije najveći problem u životu, jer se suočava sa situacijom iz "Zone sumraka" - prema iskazima svjedoka je silovao svoje kolegice, bančio po restoranima bez plaćanja, za sitan novac vodio natječaje u striptizu i radio slične stvari, a on se svega toga uopće ne sjeća. Filmska glumica Carole Bouqet (koja isto tako glumi samu sebe), uvjerena da je sve to posljedica mentalnog stresa, sklanja ga na svoje seosko imanje gdje bi se u miru trebao oporaviti. Kada i tamo dopru vijesti o nastavku Blancovih nestašluka, Bouqet i Blanc ih odluče provjeriti i uvjere se u postojanje Blancovog zlog dvojnika.

Iako je povijest kinematografije prepuna ostvarenja na temu dvojnika i drugog "ja", rad Michela Blanca je nastao po originalnoj ideji režisera Berthranda Bliera, koji je njenu realizaciju ipak odlučio ostaviti samom Blancu. Blanc, čija će scenaristička invencija bez sumnje izazvati salve smijeha kod gledatelja, ipak se nije baš najbolje snašao u ulozi režisera. Film svako malo prekidaju bespotrebno ubačene scene intervjua s protagonistima (valjda da se da nekakav privid dokumentarnosti), a završnica je prilično zbrzana. No, najveći problem koji ovaj film ima iznosi jedan od likova na samom kraju - američki kulturni imperijalizam zagušio je francusku kinematografiju. Da bi se moglo zbilja uživati u svim suptilnim štosevima Blancovog djela, potrebno je dobro poznavanje francuske kinematografije, a s obzirom da se time ne može pohvaliti malo tko van frankofonskog kulturnog kruga, ne preostaje nam ništa drugo nego čekati američki remake s Dannyjem de Vitom i Sharon Stone u glavnim ulogama.