IZVAN ZAKONA

NORMAL LIFE

Naši distributeri se nekad znaju doista zabavljati "kreativno" prevodeći naslove filmova, a jedna od njihovih žrtava je i John McNaughton, čiji su MAD DOG AND GLORY svojevremeno prekrstili u JEDNA ŽENA, DVA MUŠKARCA. Njegov novi rad, iako distributerski naslov sugerirao žestoku krimi-akcijadu, zapravo je ono što mu originalni naslov sugerira - socijalna drama. Glavni je junak Chris Anderson (Perry), mladi idealistički policajac iz čikaškog predgradja, koji jednom u baru upozna Pam Anderson (Judd), lijepu ali emocionalno nesredjenu ženu. Njihova veza i brak su daleko od idealnog - dok se Chris znoji ne bi li im omogućio normalan život, Pam tone u alkoholizam i droge. Kada Chris izgubi posao i ne bude u stanju plaćati račune, javlja mu se očajnička ideja da namakne novac pljačkom banaka.

Iako je IZVAN ZAKONA inspiriran pomalo bizarnom istinitom pričom, neki su kritičari primjetili kako je, zapravo, riječ o sasvim banalnoj situaciji, zajedničkoj mnogim mladim Amerikancima koji shvaćaju da je američki san završen te da će, ma koliko se trudili, vjerojatno živjeti lošije od svojih roditelja. Utoliko je šteta što je McNaughton dopustio da zaplet bude zamućen mnogim nepotrebnim elementima, od kojih svakako najviše bode oči nedovoljno profiliran i pomalo nelogičan lik Pam (nju maestralno glumi Ashley Judd, našim gledateljima najpoznatija po filmu VRUĆINA). Chris je, nasuprot tome, prilično uvjerljiv kao totalna suprotnost Pam, a Luke Perry, koji ga glumi, se potrudio da, ne samo fizički (brčići), što manje podsjeća na Dylana iz BH 92100. Dodajmo svemu tome skroz nepotreban melodramatski rasplet i McNaughtonovu ne baš spretnu, na trenutke kvazidokumentarističku, režiju, pa moramo zaključiti da je IZVAN ZAKONA zanimljivo ostvarenje koje je moglo biti mnogo bolje.