BLJESAK

THE GLIMMER MAN

Neki kritičari pišu da vole Stevena Seagala, ali ne i njegove filmove. Razlog je u tome što filmovi često sliče jedan na drugi, pa se mogu koristiti prethodnim recenzijama kao templateom. Ja se ipak ne bih toliko zalijetao, ali ne mogu ne iznijeti zapažanje kako je karijera popularnog tabatora u posljednje vrijeme krenula u toplije južne krajeve. Nakon što se po prvi put morao zadovoljiti sa sporednom ulogom u KONAČNOJ ODLUCI sada ponovno nastupa kao glavni glumac, ali i partner popularnog crnog komičara u "buddy buddy" akcijadi BLJESAK.

Los Angeles postaje lovištem serijskog ubojice koji voli obitelji razapinjati na križ. Detektivu koji istražuje slučaj, Jimu Campbellu (Wayans), za partnera dodjeljuju Jacka Colea (Seagal), njujorškog policajca koji upada u oči svojim nekonvencionalnim oblačenjem i sklonošću istočnjačkom misticizmu. Ubrzo njih dvojica shvate kako se iza priče o serijskom ubojici krije nešto mnogo opakije - zavjera koja im obojici može ugroziti živote.

Iskreno govoreći, nije dovoljno biti fan Stevena Seagala da bi se ovaj film mogao odgledati do kraja - mora se biti fanatični poklonik spreman na velike žrtve da bi se djelo svog idola odgledalo do kraja. Nije da ne volim Seagala, ovdje je on solidan šutljivi tabator s nešto smisla za humor. Nevolja je u tome što su mu scenaristi za partnera uvalili Keenena Ivorya Wayansa, darovitog komičara (najpoznatijeg po sjajnoj autorskoj parodiji blaxploitationa SAD SI GOTOV GNJIDO) koji se jednostavno preglumljuje, misleći da je strašno duhovito to što ga njegov partner uhvati kako plače gledajući CASABLANCU. Ali, prava je tragedija scenarij prepun klišeja i neuvjerljivosti gdje su se nekako našli serijski ubojice, omladina s poteškoćama u razvoju, školstvo u krizi, CIA i ruska mafija, a također i naši istočni susjedi koje Coleov bivši šef iz CIA-e u trenutku inspiracije naziva "borcima za slobodu" (sic!). Svoj je doprinos dao i režiser-debitant John Gray koji je pokušao kopirati SEDAM (kiša po ulicama Los Angelesa), ali mu to, naravno, nije uspjelo. Akcijske scene su manje-više O.K., uz uobičajenu dozu automobilskih jurnjava i neuvjerljivih eksplozija.

Ukratko, ukoliko vas osim tučnjave ništa ne drugo ne zanima, najbolje je da ovaj film preskočite.