SAN ZIMSKE NOĆI

IN THE BLEAK MIDWINTER

Ako postoji nešto što je zajedničko svim razdobljima u povijesti filma, onda je to trend ekranizacije Shakespearea. Besmrtni bard je doista zaslužio svoju reputaciju, jer je njegov dramski opus gotovo neiscrpan izvor inspiracije filmašima sa svih meridijana i paralela. Ali, neki od njih su, bilo zbog osobnog stila, bilo zbog fanatične odanosti svom dramskom idolu, u svijetu postali poznati kao "stručnjaci za Shakespearea". Prije nekoliko je to desetljeća bio sir Laurence Olivier, danas je to njegov sunarodnjak Kenneth Branagh, glumac koji je bljesnuo svojim debitantskim remek-djelom HENRY V. Nakon njega se Branagh u svom relativno skromnom režiserskom opusu prilično nevoljko odricao Shakespearea (kao npr. u solidnom trileru PONOVNO MRTAV) pa stoga ne iznenađuje što je njegov najnoviji rad također šekspirijanski, iako ne baš u najdoslovnijem smislu riječi.

Glavni junak, naime, nije nikakva ličnost iz drame, tragedije ili komedije besmrtnog barda, nego Joe (Maloney), glumac kojemu duže vrijeme karijera ide nizbrdo. Izluđen nedostatkom posla i protivno savjetu svoje agentice (Collins), pristaje svojoj sestri pomoći da preko amaterske produkcije "Hamleta" spasi malu seosku crkvu od rušenja. S obzirom da nema novaca da isplati etablirane glumce, prisiljen je snalaziti se sa skupinom bizarnih marginalaca. Ipak, usprkos materijalnim i inim teškoćama, s približavanjem Božića nešto se ipak događa.

Činjenica da je film snimljen u crno-bijeloj tehnici odbit će prosječnog gledatelja. To je možda greška, jer bi netko tko malo pažljivije prati TV-program, mogao zapaziti dosta lica iz popularnih britanskih humorističkih serija (Joan Collins alias Alexis iz kultne DINASTIJE dala je dobru ulogu, ali se nekako doima van prostora i vremena). Ipak, scenarij, nastao prije svega na temelju Branaghovih životnih iskustava i mladenačkih frustracija, nije za svakoga. Zapravo, osim filmofila, teško da će ovaj film ikoga zanimati. Humora nema u dovoljnim količinama, glumci su uglavnom solidni (iako Maloney u glavnoj ulozi često pretjeruje sa svojim histeričnim šmiranjem), ali filmu nedostaje magija kojom bi nas privukao uz stolicu. Jedini bi plus bila "feelgood" priča koja je više nego adekvatna za ove zimske blagdane.