ČEKAJUĆI SMRT U DENVERU

THINGS TO DO IN DENVER WHEN YOU'RE DEAD

Ako je suditi po ovom filmu, izgleda da ću imati sve manje razloga da se unaprijed veselim izdanjima Miramaxa, Disneyevog hladnog pogona koji je u posljednje vrijeme bio plodnim izvorom kvalitetnog B-glediva. Nakon što se ta tvrtka etablirala s Tarantinom, a nakon toga i cijelim nizom dotada u Americi ignoriranih nezavisnih ili ne-američkih režisera, te postala sinoninom nove anti-holivudske revolucije, polagano počinje sličiti na velike studije i establishment protiv kojeg se digla filmofilska kuka i motika. Naime, i Miramax počinje razmišljati o filmovima "u trendu" i ne bih se iznenadio da uskoro vidim megamilijunske A-produkcije dostojne najgorih "high concept" proizvoda. A možda je sve to samo proizvod paranoje inducirane razočaranjem što crna komedija ČEKAJUĆI SMRT U DENVERU nije baš najbolji primjer originalnosti.

Glavni je junak filma Jimmy Saint (Garcia), nesuđeni svećenik i bivši gangster koji u Denveru vodi tvrtku koja umiruće ljude snima na kameru kako bi posthumno davali savjete svojim potomcima. Posao ne ide baš najbolje, pa Jimmy nema baš mnogo izbora kada mu njegov bivši mafijaški šef, Čovjek s Planom (Walken) nudi 50.000 US$ za jednostavan posao - preplašiti tipa koji je preoteo curu njegovom sinu. Jimmy okuplja bivšu ekipu - četvoro bizarnih tipova od kojih je najživopisniji Kritični Bill (Williams), psihopat koji koristi leševe iz mrtvačnice kao boksačke vreće. Lagani posao se, kao što se i moglo očekivati, pretvara u krvavi fijasko. Bijesni glavešina nudi Jimmyju da u zamjenu za život napusti Denver, dok će njegove ljude snaći mnogo gora sudbina.

Očigledno nastao kao replika na Tarantinove PSE IZ REZERVOARA, ovaj je film trebao biti još jedan primjerak crne komedije na temu "zločinački pothvat koji pođe naopako". Barem su takvu ideju imali producenti, a slično je mislio i režiser Gary Fleder, barem do polovice filma kada se odjednom predomislio i počeo raditi romantičnu dramu. Rezultat je jednostavna prenatrpanost sadržajem - gomila likova kojima inače izvrsni karakterni glumci jednostavno nemaju vremena udahnuti život (s izuzetkom Treata Williamsa), ne jedna nego dvije romanse glavnog junaka (obje potpuno nepotrebne), čak dva komentara (Warden kao narator i posthumni savjeti Jimmyjevih klijenata). Uza sav trud ČEKAJUĆI SMRT U DENVERU izgleda kao potpuno konfuzno, i da stvar bude gora, prilično dosadno ostvarenje. Da nema Williamsa u nekoliko zbilja duhovitih i originalnih sekvenci, ovaj bi se film mogao nazvati ČEKAJUĆI DA NAPOKON DOĐE ODJAVNA ŠPICA.