OPASNA ZONA

DANGER ZONE

Rick (Zane) je američki inženjer koji vodi rudarsko postrojenje u građanskim ratom uznemirenoj afričkoj državi Istočni Zambezi. Oduševljenje posjetom starog prijatelja Jima (Downey) splašnjava kada otkrije da je isti sa sobom dovukao tovar otrovnog otpada. Ali, svađu među njima prekidaju još opakiji tipovi na čelu s plaćenikom Changom (Tagawa) koji napadnu postrojenje. U gužvi dolazi do izlijevanja otrova koji izazove tisuće žrtava, a Rick bude poslije proglašen krivcem i protjeran iz zemlje. Nešto kasnije ga tajanstveni vladini savjetnik Dupont (Silver) poziva da se vrati, jer jedini on može otkriti gdje se nalazi ostatak otpada. Kada se Ricku u misiji pridruži privlačna Kim (Collins), stručnjak UN za nuklearno zagađenje, on shvaća da je cijela stvar još ozbiljnija.

Ovaj filmčić iz uobičajene produkcije "straight to video" akcijada odskače mjestom radnje, koje je s obzirom na najnovije događaje u srednjoj Africi prilično aktualno. Autori čak pokušavaju kritički dotaknuti odnos Zapada prema crnom kontinentu i špekulirati o njegovoj odgovornosti na beskonačne tragedije koje dolaze sa tih prostora. Ali, na žalost, iako film u toj kritici uspijeva nadići uobičajeni "political correct" agitprop, na kraju se sve pretvara u konfekcijsku repliku Indiane Jonesa, s više nego predvidljivim dramskim obratima i završnicom. Najgore je u svemu tome što je za glavnog negativca uzet Cary-Hiroyuki Tagawa, ikona "tabatorskog" filma, zbog kojeg film dosta gubi na realizmu. A i Robert Downey, za razliku od ostalih, nešto preglumljuje. Tako je OPASNA ZONA film koji je mogao biti dobar, ali producenti se ipak nisu dovoljno potrudili.