DJEVOJKE S BEVERLY HILLSA

CLUELESS

Prije tri godine je u Hollywoodu jedno od najviše obećavajućih imena bez svake sumnje bila Alicia Silverstone, nimfetica lansirana u orbitu trilogijom "Aerosmithovih" spotova. Na njenu žalost, obećanje se još uvijek nije ispunilo, prije svega zbog toga što je Alicia nakon svog glumačkog debija u solidnom trilerčiću CRUSH birala ne baš najzahvalnije projekte. Zbog svega toga se ne treba čuditi što sam njen najnoviji projekt - tinejdžersku komediju CLUELESS - dočekao s popriličnom skepsom.

Radnja se odvija u okružju koje je itekako dobro poznato konzumentima sapunskog gnojiva zvanog BEVERLY HILLS 92011 - svijet gimnazijalaca u elitnoj četvrti Beverly Hillsa te njihovi problemi neshvatljivi običnim smrtnicima. Jednu od tih gimnazija pohađa i Cher Horrowitz (Silverstone), kći bogatog odvjetnika (Hedaya) i, kao što se može očekivati, najpopularnija djevojka u školi. Zajedno sa svojom prijateljicom Dion (Dash) ona je najveći autoritet u školskoj populaciji i odlučuje o tome koja je osoba "cool" a koja životni gubitnik. Potaknuta lošim ocjenama, započinje operaciju kojom bi "namjestila" romansu između svojih čangrizavih nastavaka. S vremenom to nastavlja raditi i s prijateljicama, da bi shvatila kako bi i njoj trebao romantični partner.

Kao što sam već rekao, prethodni znaci nisu obećavali mnogo dobroga - konfekcijsko okružje i ne previše pouzdana Alicia u glavnoj ulozi. Ipak, ovaj su film spasile dvije žene. Jedna od njih je britanska spisateljica Jane Austen, danas izuzetno popularna iako je svoja djela pisala prije skoro dva stoljeća. Njen roman EMMA poslužio je kao predložak kojeg je jedna druga žena - scenaristica i režiserka Amy Heckerling (GLE TKO TO GOVORI) - pretvorila u šarmantnu polusatiričku razglednicu američkog potrošačkog Olimpa. Sama se Alicia ovdje dosta trudila, i njeni napori da se predstavi kao glumica s komičarskim talentom su, za razliku od nekih drugih slučajeva, ipak urodili plodom. Ni ostali glumci nisu previše zaostajali, a dodajmo svemu tome dobar izbor suvremene glazbe dobit ćemo jednu zanimljivu sociološku studiju ideala onoga što se danas naziva "generacijom X". A oni manje skloni dubokoumlju u filmovima će moći uživati u zanimljivoj komedijici.