ŠETNJA U OBLACIMA

A WALK IN THE CLOUDS

U posljednje vrijeme prosječni gledatelj meksičku kino, video i TV ponudu asocira s onim sapunskim grozotama kao što su DIVLJE SRCE ili I BOGATI PLAČU. Ali, godine 1994. iznenada je iz te zemlje, osuđene da bude produkcijski servis bogatom sjevernom susjedu, odjednom bljesnuo pravi mali kinematografski biser: KAO VODA ZA ČOKOLADU, kombinacija fantazije, komedije i melodrame i ode meksičkoj kuhinji. Za sve je to bio najviše zaslužan režiser Alfonso Arau, gledateljima najpoznatiji kao tumač uloge polusimpatičnog meksičkog oficira u kult-vesternu DIVLJA HORDA. Film je dobio nagrade na domaćim i stranim festivalima te ponovno posijao nade u kinematografiju koja nije imala ozbiljniji hit od vremena kada su se maramice vadile zbog JEDNOG DANA ŽIVOTA. Ali, kao što to obično biva, na Araua su odmah oko bacili sjeverni susjedi i njegov slijedeći projekt je tipična holivudska melodrama pod nazivom ŠETNJA U OBLACIMA.

Radnja se odvija ljeti 1945. kada se iz rata vraća mladi Paul Sutton (Reeves) kojeg čekaju supruga i posao putujućeg trgovca čokoladom. Na putu upozna simpatičnu Victoriu Aragon (Sanchez-Gijon) i tokom putovanja upozna njenu žalosnu priču. Naime, kao studentica je zatrudnjela s profesorom i prisiljena je vratiti se imanje oca (Giannini) koji će je rađe ubiti nego da doživi obiteljsku sramotu. Sutton odluči da joj pomogne tako što će se, dok se stvar ne slegne, predstavljati kao njen suprug. Stjecajem okolnosti Paulov boravak na prostranom i prekrasnom imanju se produži i on polagano shvati da se u Victoriju zaljubio.

Htjeli to priznati ili ne, razdoblje fašizma je talijanskim filmašima ostalo u ljepšem sjećanju nego ostalim njihovim sunarodnjacima, prvenstveno zahvaljujući tome što je Mussolinijev sin, zadužen za film, pokazao više fleksibilnosti od ostatka bratije u crnim košuljama. Kao rezultat je 1942. snimljen ČETIRI KORAKA DO NEBA, film koji je svojim jetkim, ali toplim prikazom seoskog života najavio poratni pokret neorealizma. ŠETNJA U OBLACIMA predstavlja remake tog filma, pa se stoga može pretpostaviti da je i pojava poznatog talijanskog glumca Giancarla Gianninija (MIMI METALAC) svojevrsni hommage klasicima iz njegove domovine. Što se režisera Araua tiče, on je napravio izvrstan posao koristeći se predivnim lokacijama kalifornijske doline Napa da bi napravio neke od vizualno najfascinantnijih kadrova u posljednje vrijeme. Dobar je i veteran filmske glazbe Maurice Jarre, a ne zaostaju ni glumci, uključujući i Keanu Reevesa kojemu je ovaj put uloga dobro sjela (sjetimo se s užasom njegovog JOHNNYJA MNEMONICA). Ali, zato je scenarij očito podešen "high concept" ideologiji producenata braće Zucker pa je film upropašten nasilno umetnutom happy-end završnicom. Šteta, mogla je to biti jedna od boljih melodrama u posljednje vrijeme, ali i ovako je ŠETNJA U OBLACIMA jedan prilično dobar film.