RUSKI ŠPIJUN

THE RUSSIAN SINGER

U jednom moskovskom stanu su mrtve pronađene tajnica danske ambasade i jedna prostitutka. Ruske vlasti, usprkos nastojanja policijskog pukovnika Gavrilina, nastoje slučaj zataškati prikazavši ga kao nesretan slučaj. Danski diplomat Jack Anderson (Lemmeke), pak, vlastitom istragom dolazi do spoznaje da ne samo što je u pitanju ubojstvo, nego da iza njega stoji netko veoma utjecajan u Kremlju. Nastavivši čeprkati po slučaju usprkos svih savjeta da prestane, Anderson na sebe navlači bijes i vlastitih pretpostavljenih, dovodeći tako svoju karijeru i život u pitanje.

Kraj hladnog rata je Rusiju i sve njene kinematografske potencijale širom otvorio zapadnim filmašima. No, oni ih još nisu najbolje iskoristili (uz časni izuzetak izvrsnog Whallerovog trilera NIJEMI SVJEDOK), vjerojatno zato što se ne mogu najbolje snaći u novim okolnostima. Takvu konfuziju - nećkanje da li da se Rusija i dalje tretira kao "carstvo zla" ili kao koliko-toliko normalna demokratska država - odražava i RUSKI ŠPIJUN, dansko-ruski triler snimljen burne 1993. godine. Tako nam početak filma prikazuje Rusiju kao zemlju kojom dobro poznatim metodama vlada stara nomenklatura, da bi pred kraj, isključivo hepi enda radi, umjesto cijelog jednog sustava sve zlo proizlazilo od jednog jedinog lošeg momka na visokom položaju. Nedosljednost scenarija prilično kvari dojam o filmu, koji se u svemu ostalom (fotografiji, glazbi i glumi) može superiorno nositi sa sličnim holivudskim projektima. Dodajmo tome i malo zbrzanu radnju (vjerojatno je film kraći u video nego u originalnoj verziji) i nepotrebnu romansu protagonista s mladom Ruskinjom, pa moramo zaključiti da je RUSKI ŠPIJUN film koji nam ne donosi ništa više od već prežvakanih klišea.