SERIJSKI UBOJICA

SERIAL KILLER

Zahvaljujući američkoj popularnoj kulturi, opsjednutost te nacije serijskim ubojicama postalo je i svjetski fenomen. Ona je svoj odraz našla i u nezaustavljivom valu filmova koji tretiraju tu tematiku. Njih je započeo Demmeov, Oscarom nagrađeni triler KAD JAGANJCI UTIHNU (1990). Ipak, jedan od ljudi najzaslužnijih za uspjeh, književnik Thomas Harris, autor romana CRVENI ZMAJ koji opisuje događaje koji prethode onima u Demmeovom klasiku, ostao je nekako postrani, isto kao i njegova ekranizacija LOVAC NA LJUDE (1986) Michaela Manna. No, izgleda da je upravo to djelo bilo inspiracija producentu i režiseru Pierreu Davidu da snimi SERIJSKOG UBOJICU, još jedan od filmova koji eksploatira tu gotovo izlizanu temu.

Glavna je junakinja ovog filma Selby, analitičarka u odjelu FBI koji je zadužen za psihološke profile serijskih ubojica. Zahvaljujući njenim naporima policija ulazi u trag Williama Luciana Morrana (Bell), psihopatskog ali veoma inteligentnog monstruma odgovornog za mnogobrojna jeziva ubojstva. Prije nego što će biti zatvoren, ubojica napada analitičarku i ona se uslijed trauma povlači iz tog posla. Ali, kada Morrano nakon dvije godine bježi, Selby će se morati ponovno suočiti sa svojim strahovima.

Iako je sniman za sitne novce, ni SERIJSKI UBOJICA se nije mogao odreći uspješne formule prema kojoj najveća atrakcija takvih filmova mora biti glavni negativac. Ovdje je to Tobin Bell, plavokosi albino specijaliziran za sporedne uloge mafijaških i sličnih ubojica (NA VATRENOJ LINIJI, TVRTKA). I, doista, njegov trud se isplatio i za nadati se je da će ga producenti ubuduće češće angažirati za takve uloge. Ali, to je manje-više jedina pozitivna stvar ovog filma: radnja se odvija predvidljivim tokom da bi sve kulminiralo pomalo nekonvencionalnom, ali ipak deja vu završnicom. Da nema Bella, ovaj bi film bio jedno veliko gubljenje vremena.