PAKLENO NALAZIŠTE

PRECIOUS FIND

Mladić u potrazi za životnom srećom (Pruett), propali biznismen koji je na kocki dobio kartu rudonosnog područja (Hauer) i vlasnik svemirske podrtine (James) se sredinom slijedećeg stoljeća sreću u Mjesečevom gradu. Udruživši svoj kapital i umijeće, odlaze na asteroide u potrazi za zlatom. Tamo pronalaze zlatnu žilu, ali tek tada nastaju pravi problemi. Pohlepa i međusobna sumnjičavost im živote dovodi u opasnost, kao da im dovoljna nije prijetnja okrutnih razbojnika na čelu s Loo Sekijem (Stroud).

Za ovaj film bi se teško moglo reći da nije imao ako ne baš najbolje, ono barem solidne preporuke. Glavnu ulogu tumači Rutger Hauer, koji je i ranije radio s Brionom Jamesom (BLADE RUNNER) i Joan Chen (WEDLOCK). Režiju je potpisao Philippe Mora, kojeg ljubitelji SF-a pamte po COMMUNIONU, neobičnoj drami o susretu s vanzemaljcima. Ali, zbog tih je imena razočaranje veće. Scenarij je preuzet iz Houstonovog klasika BLAGO SIERRA MADRE i "obogaćen" nelogičnostima, kao i zbrzanim raspletom. Prava je tragedija, pak, prilično hrabro scenografsko shvaćanje inteligencije gledatelja - Mjesečev grad glumi napuštena tvornica na danjem svjetlu, a asteroide glumi okoliš na nekih sat vožnje od Los Angelesa (da, možete pretpostaviti: sija sunce, plavo nebo, trava raste, ptice cvrkuću...). U doba kompjuterske grafike se takve igrarije, osim ako nije riječ o otkačenoj komediji, jednostavno ne mogu tolerirati. Zbog toga PAKLENO NALAZIŠTE valja preporučiti samo za jednu stvar: zaobilaženje u širokom luku.

• ocjena: katastrofalan (--)