ANĐELI-ČUVARI

LES ANGES GARDIENS

"Francuski film valja razoriti" su riječi kojima će veoma skoro svaki ozbiljniji kritičar započinjati eseje o stanju sedme umjetnosti u Hollywoodu. Bezidejna tvornica snova već desetak godina inspiraciju crpi iz suvremene galske kinematografije. Nevolja je u tome što izvor inspiracije nisu ozbiljne i na festivalima nagrađivane drame, nego najprostačkije komedije za narodne mase. Nekada takvo preslikavanje ima smisla, a nekada ne - ali, u svakom slučaju ima i neugodne povratne efekte. Naime, francuski filmaši, pogotovo tvorci komedija sve više, u nastojanju da dodatno zarade prodajom ideja, preuzimaju američke "high concept" zanatske standarde tvoreći svoje originale američkijima (čitaj: blesavijima) od prekooceanskih kopija.

Jedan od dokaza za to su i ANĐELI ČUVARI, komedija scenarističko-režiserskog dvojca Christiana Claviera i Jean-Marie Poirea, čiji je najveći uspjeh precijenjena, ali superkomercijalna komedija DALEKI ROĐACI. Njih dvojica su nakon nje, upućeni tvrde, od matične tvrtke Gaumont dobili odriješene ruke da snime kakav god im je film na pameti. Rezultat je priča o dva dijametralno suprotna čovjeka - vlasnika noćnog kluba i bivšeg kriminalca (Depardieux) i voditelja katoličke misije (Clavier) koji se stjecajem okolnosti udružuju da bi malog klinca spasili od okrutne kineske mafije. Osim zlikovaca dodatnu im poteškoću čine njihova druga "ja" - superdobri Depardieux i zločesta kopija župnika.

Hrpa akcijskih sekvenci, kompjuterski spec-efekti i gomila glumaca - sve to ne može spasiti ovaj film od tonjenja u prosječnost. Poire kao lopatom niže akciju, uopće ne vodeći računa o priči, kao ni o likovima koje je Clavier bio ostavio nedovršenima. Niti humor nije na nekoj naročitoj visini, tako da sumnjam da će se netko ovdje grohotom nasmijati- mada se Clavieru mora priznati da je manje sklon bespotrebnom kreveljenju od Jima Carreya. Mada, ima i simpatičnih trenutaka, a i muški dio publike će pozdraviti ulogu češkog supermodela Eve Hertzigove. Mada sve to nije dovoljno da se film izdigne iz "high concept" kaljuže.