SMRTONOSNA BITKA

MORTAL KOMBAT

Velikani poput Bena Hechta se vjerojatno okreću u grobu gledajući bijedu i sramotu suvremene holivudske scenarističke produkcije. Umjesto ljudi koji su se mogli natjecati za Nobelove i Pulitzerove nagrade danas tvornicom snova drmaju zanatlije kojima je jedina ambicija da daju oblik bezvezarijama nekog obješenjaka-producenta ili umišljenog pseudoumjetnika. Nedostatak ideja se iskazao kroz različite oblike - od tzv. "high concept" kretenarija do rovarenja po bogatoj TV-baštini. Najnovija moda su ništa drugo do video, odnosno kompjuterske igre. I, s obzirom da je Hollywood prije svega okrenut masovnoj publici, dakle onoj sa što manjom prosječnom inteligencijom, igre tipa SIM CITY ili CIVILIZATION vjerojatno nikada neće biti ekranizirana. Ali, arkade stvorene za refleksima obdarene tinejdžere - poput SUPER MARIA ili STREET FIGHTERA - trebale su biti pun pogodak. Ili su barem tako producenti mislili - oba su filma doživjela komercijalnu kataklizmu. Kada je tvrtka "New Line Cinema" u ljeto prošle godine lansirala novi proizvod - MORTAL KOMBAT - svi su očekivali da će se dogoditi nešto slično. Pogotovo kada se uzme u obzir da je jedna od zvijezda Christopher Lambert, gotovo cijelo proteklo desetljeće pretplaćen na filmske havarije.

U arkadnim igrama borilačkog tipa jedino što ih izdvaja od prosjeka jesu likovi. Dakle, scenarist koji video-igru želi pretočiti u film ima relativno "lagan" zadatak - oko likova mora izvesti cijelu priču. U slučaju MORTAL KOMBATA imamo tri lika - policajku Sonju Blade (Wilson), bivšeg redovnika Liu Kanga (Shou) i akcijskog glumca Johnnyja Cagea (Ashbey). Sve njih zli Shang Tsung (Tagawa) zove na veliki turnir u Vanjskom svijetu. Na turniru se odlučuje o sudbini Zemlje, koja bi u slučaju poraza njenih predstavnika završila u šakama zlih osvajača. Dakako, naši će junaci zlikovce razbucati kao beba zvečku.

Iako do suza naivan i opterećen klišeima izlizanim kroz desetljeća tabatorskog filma, SMRTONOSNA BITKA ne samo što zadovoljava kriterije gledljivosti, nego je čak i oku ugodan. To je vjerojatno rezultat toga što je režiser Paul Anderson bio svjestan da zaplet nije za književnu klasiku, pa se posvetio vizualnom identitetu filma. Film tako krasi izvrsna scenografija, vrhunski specijalni efekti, a i scene tučnjave su prilično dobro koreografirane. I casting je relativno dobar - za glavne su uloge, umjesto gomile razmaženih zvijezda iskorišteni anonimusi koji su se potrudili. Spomenuti Christopher Lambert zahvaljujući mudrom izboru sporedne uloge boga Raydena konačno je doživio vlastitu glumačku i, mnogo važniju, komercijalnu rehabilitaciju. Anderson je čak uspio ubaciti i neke novine - od dosada u holivudskim filmovima proskribiranog techna kao glazbene podloge do nekonvencionalnog završetka. Sve je to razlogom što SMRTONOSNA BITKA predstavlja zabavu čak i za one koji na arkade gledaju s prezirom.