UDOVICE S TAJNOM

WIDOWS' PEAK

John Irvin je ime koje u svijetu filma ne znači prvu ligu, ali ga to nije spriječilo da posljednjih desetljeća snima prilično mnogo filmova. Razlog je tome njegova reputacija filmskog zanatlije, režisera koji će svaki scenarij ekranizirati bez suvišnih "zašto". Takav pristup, kada se režira gledajući ustranu, ima i svojih pozitivnih i negativnih strana - neki su Irvinovi filmovi slabašni (BRATSKA KRV), neki malo bolji od toga (SIROVI UGOVOR), neki zanimljivi (PSI RATA). Irvin svojom kvalitetom ne odskače previše od prosjeka u nijednom smjeru (s izuzetkom HAMBURGER HILLA, po mom skromnom sudu najboljeg filma o vijetnamskom ratu), a njegova se profesionalnost ogleda i u tome što je sklon različitim žanrova.

Jedan su od takvih filmova i UDOVICE S TAJNOM, kostimirana crna komedija čija je radnja smještena u Irsku sredinom 20-tih godina. U malom gradiću postoji naselje "Widows' Peak" (Vrh udovica), kojeg nastanjuju udovice - ženska elita malog mjesta na čelu sa sveznajućom gospođom DC (Plowright). Jedina je crna ovca među njima gospođica O'Hare (Farrow), koju su žene u crnom usvojile iz samo njima poznatih razloga. Ruralnu će idilu pokvariti dolazak neobuzdane Amerikanke Edwine Broome (Richardson) koja zapadne za oko sinu gospođe DC. Ali, to nije pravi problem - između Edwine i gospođice O'Hare izbijaju sitni nesporazumi koji će prerasti u otvoreno neprijateljstvo i izazvati potpunu pometnju u malom gradiću.

Prilično nezanimljiv scenarij, primjereniji BBC-jevoj drami nego visokobudžetnom filmskom projektu, bi u rukama nekog neiskusnog junca završio prilično loše. Ali, ne i u rukama Johna Irvina koji je u ovaj film unio mnogo više energije nego što je to običaj u njegovoj, uglavnom, sterilnoj režiji. Veliku je podršku imao i od više nego pouzdane glumačke ekipe, pogotovo od naslovnog terceta. Natasha Richardson, koju pamtimo uglavnom po sporednim ulogama, pokazala je veliki glumački talent, a Mia Farrow, poznata po suradnji s Woodyjem Allenom, pokazala je kako zna savladavati strane, ovoga puta, irske naglaske. Pouzdana je i Joan Plowright, ali i ostali dio britansko-irskog castinga. Rezultat je u cjelini solidno i pitko ostvarenje, simpatična komedija koja će nas svojim romantizmom osvježiti u ove vrele ljetne dane.