BEZ MILOSTI

NO CONTEST

U engleskom jeziku izraz "no contest" se najčešće upotrebljava u pravu, kada označava situaciju u kojoj nema spora o nekoj stvari. Ali, taj izraz je ovdje poslužio za zgodnu igru riječi koja, zapravo, opisuje zaplet. Umjesto u sudske klupe, početni nas kadrovi filma vode u luksuzni hotel gdje se odvija finalno natjecanje za izbor Miss Galaxy. Naravno, hotel ce napasti opaki tipovi i uzeti djevojke kao taoce. Igrom slučaja je tjelohranitelj (Davi) jedne od njih ostao van hotela, pa će voditeljici priredbe (Tweed), bivšoj misici a sadašnjoj zvijezdi akcijskih filmova, preostati da se igra Brucea Willisa.

Nije potrebno biti neki izuzetno veliki poznavalac prilika u suvremenom filmu da se dođe zaključka kako je BEZ MILOSTI, poput mnogih sličnih akcijada u posljednje vrijeme, dobrano utemeljio svoj zaplet na McTiernanovom remek-djelu UMRI MUŠKI. Dakle, izolirani prostor, supernegativci s ucjenjivačkim namjerama i usamljeni pojedinac koji im kvari koncepciju. U slučaju ovog filma to je izazvalo neizbježne stereotipe, klišeje i neuvjerljivosti jer nijedna kopija ne može biti dobra kao original. Ali, zato je scenarij Roberta Coopera imao i nekih svijetlih točaka (uključujući za holivudske filmove rijetko "racionalno" objašnjenje zbog čega se baš tako često moraju u akcijskim filmovima pojavljivati zgodni komadi). Dodajmo svemu tome provjerene glumce (isključujući notorno preglumljućeg Andrewa Dice Claya) i vješto režirane akcijske sekvence, i dobili smo djelce koje nam je u stanju razbiti dosadu. A to mu je, na kraju krajeva, i svrha.