PLAVE KACIGE

CASQUE BLEU

Ako je suditi prema domaćoj video-ponudi, francuska se kinematografija, nekoć jedan od stupova sedme umjetnosti u svijetu, svela na scenaristički servis za holivudsku tvrtku 20th Century Fox. Ali, ima i izuzetaka - Francuzi još uvijek snimaju drame, akcijske filmove, pa i komedije koje ipak ne završe na scenarističkom stolu Hollywooda. Jedna od njih su i PLAVE KACIGE, film koji bi našoj publici mogao biti zanimljiv zbog, na žalost, još uvijek aktualne teme.

U početku ništa nije spektakularno. Muž (Jugnot) je prevario suprugu (Abril), ali nastoji spasiti brak tako što će je odvesti na drugi medeni mjesec. Njihovo je odredište mediteranski otok gdje su se jednom davno upoznali i zaljubili. Tamo je sve daleko od idile, čemu najviše doprinosi niska kvaliteta usluge i dosadni gosti. Ali, pravi problemi nastaju kada otok utone u krvavi etnički sukob. Naši junaci će biti prisiljeni doživjeti pustolovinu svog života.

Iako je bez svake sumnje inspiriran događajima s prostora bivše Jugoslavije (o čemu svjedoči to da se u inače nerazumljivom dijalektu lokalnih stanovnika može razaznati riječ "drugovi"), ovaj je film potpuno promašio svoju namjenu. Oni koji su očekivali satiru na licemjeran odnos svjetskih medija ili politike prema etničkim sukobima, bit će više nego neugodno razočarani. Strahote rata i etničkog čišćenja su scenaristima filma mnogo manje zanimljive od malograđanskih problema i trauma glavnih junaka. Scene koje bi trebale ilustrirati sukob su kao nasilno ubačene i svojom dokumentarističkom gorčinom potpuno upropaštavaju sav trud uložen da bi PLAVE KACIGE bile komedija. To je šteta, jer i Victoria Abril, i Jean-Pierre Cassel i Valerie Lemercier (sjećamo je se iz filma DALEKI ROĐACI) imaju veliki komičarski talent. Scenaristi su zabrljali i na kraju, kada im nije bilo jasno snimaju li komediju ili pravi akcijski film. Rezultat je potpuna konfuzija i osjećaj žaljenja za jednim dobrim filmom koji se izgubio u bespućima povijesne zbiljnosti.