TECUMSEH

TECUMSEH - THE LAST WARRIOR

Jedna od čestih tema vesterna, pogotovo u suvremenoj eri "političke korektnosti" jest odnos bijelaca i Indijanaca, odnosno povijest njihove međusobne borbe oko Novog svijeta. Zahvaljujući planetarnoj popularnosti tog žanra, koji je vremenski relativno jasno uokviren u drugu polovicu prošlog stoljeća, učinjena je nemala nepravda svim onim indijanskim ratnicima koji su živjeli prije vremena Geronima i Bika koji sjedi. Tu prazninu pokušava ispuniti tvrtka Turner Pictures, specijalizirana za filmove kojima ispravlja krive Drine američke povijesti.

Jedna od nepravdi je načinjena i Tecumsehu (1768-1813), poglavici plemena Shawnee kojeg su holivudski filmaši uglavnom izbjegavali (za razliku od istočnonjemačkih koji su 1972. snimili film s Gojkom Mitićem u glavnoj ulozi). Tecumseh je za većinu povjesničara najveći indijanski vođa u povijesti Amerike. Razlog tome je njegova dalekovidnost i pokušaj, dotada najozbiljniji, da u borbi protiv bijelih osvajača ujedini sva raznorodna i posvađana plemena sjevernoameričkog kontinenta. Njegova hrabrost i legenda koju je stvorio dali bi inspiraciju za uzbudljivi povijesni spektakl. Ali, kao što je to običaj kod Turnerove TV-tvornice, priča o Tecumsehu se svela na šturo faktografsko nizanje događaja iz Tecumsehovog života, koje je tako napravljeno da, umjesto da velikom poglavici oda počast, samo ruši legendu o njemu. Jesse Borrego kao naslovni junak je bezličan, a glavni negativac - guverner Ohia William Henry Harrison (Glennon), kao i obično, mnogo zanimljiviji, ali ga tako često ne vidimo. Nakon gledanja ovog filma stječe se dojam da su se svi, čak i TV-rutineri, pomalo umorili od "političke korektnosti".