ZANESENI LJUBAVLJU

CARRIED AWAY

Za Dennisa Hoppera, glumca i režisera koji je uvijek hodao po rubu kontroverze, netko je jednom rekao da predstavlja sve ono što Jack Nicholson, još jedno nestašno dijete američkog filma, pokušava biti. I doista, Hopper je stekao karizmu lošeg, u najblažem slučaju otkačenog, tipa pa su stoga i uloge koje dobija obilježene onim što publika očekuje od njega. Ali ZANESENI LJUBAVLJU nam pokazuje kako Hopper ne mora glumiti negativce i psihopate da bi njegov glumački talent došao do izražaja.

Glavni je junak filma Joseph Svensen (Hopper), skromni sredovječni učitelj koji 60-tih godina živi na farmi zajedno sa umirućom majkom. Josephu u njegovom životu uzbuđenje ne donosi ni višegodišnja veza s udovicom Rosalee (Irving). Ali, sve se mijenja kada u njegov razred dolazi Catherine (Locane), 17-godišnja privlačna djevojka iz velikog grada. I prije nego što se snađe, Joseph završi s njom u krevetu. Ljubavni užitak mu stalno kvari grižnja savjesti da je ono što radi pogrešno.

Za razliku od prethodne ekranizacije opusa Jima Harrisona (LEGENDA O JESENI) ovaj film nije nikakva romantična ljiga, iako je postojala itekakva opasnost za to. Naprotiv, zaplet je po svojoj jednostavnosti dušu dao za "angažirane" televizijske filmove kakve nam HRT daje nedjeljom popodne. Da ne bude tako prije svega se pobrinuo Bruno Barreto, brazilski režiser poznat po velikim hitovima 70-tih godina (AMOR BANDIDO). On je u turobnu viziju američkog Srednjeg zapada unio malo životne topline koristeći za američki film neuobičajene količine erotike. Hopper je u ulozi skromnog i nenametljivog čovjeka gotovo savršen, a izvrsno mu pomažu pomalo zaboravljena Amy Irving kao i veterani Hal Halbrook i Julie Harris. I, dakako, muški ljubitelji sapunjače MELROSE PLACE će doći na svoje, jer se Amy Locane (Sandy iz serije), za razliku od lika koji tumači, nije ustručavala pred kamerama u potpunosti pokazati svoje vizualne kvalitete.

Ukratko, ZANESENI LJUBAVLJU su jedan jednostavan, ali topao i lako gledljiv film.