POŠTENA NAGODBA

THE LAST FAIR DEAL

Da svaka pojava ima svoje lice i naličje, u posljednje se vrijeme mogu uvjeriti i poklonici Quentina Tarantina. Otkako je taj veliki guru nezavisnog filma pokazao kako se s malo novaca i mnogo talenta može preko noći postati instant-zvijezda, mnogi nastoje poći njegovim putem. Na žalost, a takav je slučaj i s tvorcima ovog filma, jedino što im je zajedničko s Tarantinom jest nizak budžet. Ali, i to je bilo dovoljno distributeru da ovaj film usporedi s PAKLENIM ŠUNDOM i PSIMA IZ REZERVOARA.

Glavni su junaci četvoro braće iz Teksasa kojima su bankovne manipulacije uništile obiteljski posao. U nastojanju da se osvete banci organiziraju pljačku u kojoj jedan brat pogine, a drugi bude uhvaćen. Nakon odležane zatvorske kazne se vraća kući i vidi da se stvari nisu promijenile nabolje. Naprotiv, jedan od braće je postao ovisnik i duguje novac lokalnom narkobosu. Braća su ponovno prisiljena opljačkati banku, ali će igrom slučaja na vrat navući policiju.

Iako ovo ostvarenje na trenutke ima nekoliko svijetlih točaka, vidljivo je kako je to prije posljedica nejasne vizije njenih autora. Naime, John Solomon Jr. se očito tijekom produkcije nećkao želi li snimiti pomodni "art-film" ili klasični eksploatacijski proizvod (ševa, šora, šega). Za ovo prvo se nije imalo previše talenta, a za ovo drugo previše novaca. A da stvar bude gora, izgleda da se nije imalo novaca ni za neke scene koje je predviđao scenarij, tako da u filmu postoje logičke rupe koje vapiju do neba. Ukoliko je POŠTENA NAGODBA indikator novih eksploatacijskih trendova u američkoj B-produkciji, imat ćemo razloga za zabrinutost u bliskoj budućnosti.