STRASTI DARKLYJA NOONA

THE PASSION OF DARKLY NOON

Nakon smrti svojih hiperreligioznih roditelja, mladić po imenu Darkly Noon (Fraser) kolabira iscrpljen dugotrajnim lutanjem po šumi. Pronalazi ga vozač kamiona Jude (Dean) i dovodi ga kod Callie (Judd), privlačne mlade žene koja živi u usamljenoj kući. Dok se oporavlja pod brižnom Callienom paskom, Darkly otkriva da počinje žudjeti za njom. Zbunjenost situacijom za koju ga njegov striktni odgoj uopće nije pripremio, dodatno će pripomoći dolazak Claya (Mortensen), gluhonijemog stolara i Callienog momka. Razapet između različitih i njemu dosada nepoznatih emocija, mladić će započeti polagan ali neumitan put u ludilo.

Po mnogim svojim elementima (usamljeno mjesto, parovi koji hedonistički vode ljubav i pojedinac koji takvu idilu namjerava zaustaviti hladnim oružjem) zaplet ovog filma podsjeća na recept mnogobrojnih "teenage slashera" u osamdesetim godinama. Ali, s obzirom da događaje u filmu pratimo iz vizure potencijalnog Jasona, jasno da od horora neće biti ništa. Pogotovo, ako je riječ o nezavisnom projektu koji je nastao u evropskoj koprodukciji.

Ali, upravo je to nastojanje da se bude nežanrovski film jedna od glavnih mana filma. Naime, režiser inzistira na videospotovskom kadriranju i sekvencama koje bi odale neku samo njemu razumljivu poetiku. Rezultat je, i kod najdobronamjernijih gledatelja, totalna konfuzija i mnoštvo nepotrebnih ponavljanja. To je zbilja šteta, jer Ridley zna režirati, tako da su neki dijelovi filma - scene Darklyjevog oporavka i seksualna napetost, kao i završnica - dobro napravljeni. Kada tome još dodamo nesumnjivi seksepil Ashley Judd (nezadovoljna supruga gangstera u Mannovoj VRUĆINI) i veoma dobru ulogu Vigga Mortensena (Fraser u glavnoj ulozi izgleda suviše manekenski da bi bio uvjerljiv), onda STRASTI DARKLYJA NOONA ne možemo tek tako olako otpisati kao pomodni kič.