PUT KA SLAVI

WHEN SATURDAY COMES

Oni koji vole sportske drame mogu sa žaljenjem konstatirati kako iz nekog misterioznog razloga scenaristi izbjegavaju "najvažniju sporednu stvar na svijetu". Ali, zapravo, i nije teško shvatiti zašto nogometa na velikom ekranu gotovo da nema - današnjim filmskim svijetom dominiraju Amerikanci koji na nogometna igrališta bleje kao telad u šarena vrata. I, tako dok još treba čekati film koji će opisivati neke nove Pelee i Maradone, naše videoteke vrve filmovima o baseballu, bez obzira na to što možda svaki stoti evropski gledatelj takvih filmova ima ikakvu predstavu o pravilima. Stoga valja pozdraviti pojavu PUTA KA SLAVI, filma u kojem se u ulozi producenta okušao u posljednje vrijeme grogirani glumac Christopher Lambert.

Radnja je smještena u Sheffield, sumorni rudarsko-industrijski grad na sjeveru Engleske. Jimmy Muir (Bean) je mladi radnik u pivovari koji ima problema s nepoštivanjem autoriteta, kao i s ocem - ovisnikom o kocki. Jedini smisao života mu je nogomet, ali mora se zadovoljiti igranjem s momcima iz puba. Na jednoj od tih utakmica ga zapazi i Ken Jackson (Postlethwaite), trener kluba iz lokalne lige. Jimmy tamo iskaže talent, i Jackson mu ugovara probni trening za prvoligaša "Sheffield United". Ali, Jimmy nema smisao za disciplinu i noć uoči probe se zapije s društvom iz puba.

Na početku valja reći kako je najveća vrijednost PUTA KA SLAVI izvrsno dočarana atmosfera besperspektivnosti i beznađa u radničkom miljeu moderne Engleske. Osim toga, priča je čvrsta a i likovi su solidno postavljeni. Njima izuzetno pomažu odlični glumci, pogotovo Bean (opaki irski terorist iz PATRIOTSKIH IGARA), Postlethwaite i Emily Lloyd. Ali, pred kraj scenaristi kao da su ostali bez snage i rasplet se doima nekako isforsiran. Ali, to ne znači da PUT KA SLAVI nije film koji bi mogao dati nešto više od standarnih sat i pol zabave.