GOTOVO ZLATNA

ALMOST GOLDEN: THE JESSICA SAVITCH STORY

U američkim kinima velike uspjeha na blagajnama postiže film UP CLOSE AND PERSONAL, u kojem Michelle Pfeiffer tumači lik ambiciozne TV-novinarke koja postaje medijskom zvijezdom. Oni upućeniji znaju kako je siže zapleta temeljen na istinitoj životnoj priči Jessice Savitch, anonimne reporterke iz Teksasa koju je vlastita upornost i laktašenje sedamdesetih godina dovelo do mjesta prve američke urednice-voditeljice TV-dnevnika. Američka televizija ne bi bila američka televizija da cijelu tu priču nije već eksploatirala prije mnogo tromijih filmskih producenata. Tako sada, nekoliko mjeseci prije nego što će UP CLOSE AND PERSONAL stići u hrvatska kina, možemo gledati televizijsku verziju koja je, za razliku od filmske, temeljena na knjigama i dokumentiranim događajima.

Na početku vidimo Jessicu Savitch (Ward) kao privlačnu mladu ženu, kći novinara kojeg želi po svaku cijenu nadmašiti. TV-stanica u Houstonu, gdje radi kao jedna od novinarki početkom sedamdesetih, ne izgleda poput odskočne daske za karijeru, ali Jessica pod paskom svog mentora i ljubavnika (Silver) započinje vrtoglavi uspon prema vrhu. U početku sve izgleda sjajno - Jessica postaje nacionalnom zvijezdom, poput filmskih glumica, ali nerealne ambicije - želja da postane washingtonski "insider" - će dovesti do problema. Ubrzo će se iza fasade popularne voditeljice naći žena opterećena propalim brakovima, alkoholom, tabletama i kokainom.

Većina američkih TV-filmova temeljenim na istinitim događajima boluje od jedne ozbiljen mane - nastojanja da se po svaku cijenu priča ugura u standardni 90-minutni format. U slučaju Jessice Savitch riječ je bila o prikazu jedne složene ličnosti kroz više od desetljeća. Ali, rutinerski pristup je učinio da se preko nekih važnih događaja ovlaš prelazi, a postupci mnogih likova ostaje nemotivirani. Tako je i ovdje, u priči koja je bila primjerenija za mini-seriju. Sela Ward (koju se sjećamo iz TV-serije SESTRE) se trudi udahnuti život Jessici Savitch, ali je sputana neinteligentnim scenarijem i blijedom režijom.

• ocjena: loš