THE FLEMISH BOARD (UNCOVERED)
Julia (Beckinsale) zarađuje za život kao restaurator drevnih slika. Na jednoj od njih, koja prikazuje partiju šaha, pronalazi skriveni tekst i, da bi razjasnila misteriju, odlazi k vlasniku Don Manuelu (Gough). Ispostavlja se da je jedan od šahista na slici ubijena i Julia angažira Domeneca (Behan), uličnog klipana i šahovskog genija, kako bi otkrila srednjovjekovnog ubojicu. Ali, u međuvremenu i Julijini prijatelji i poznanici počinju umirati u sumnjivim okolnostima.
Jimu McBrideu, američkom režiseru koji se ima čime pohvaliti u svojoj filmografiji (DO POSLJEDNJEG DAHA, BIG EASY, VELIKE VATRENE LOPTE) očigledno je Amerika postala pretijesna za nova djela njegovog opusa. Stoga se okrenuo egzotičnim lokacijama - nakon Meksika u slabašnoj kvazierotskoj drami POGREŠAN ČOVJEK došao je red na Barcelonu, izuzetno moderni, propulzivni i filmašima s obje strane Atlantika dragi katalonski metropolis. Cijeli je projekt financirala evropska zajednica, a u duhu integracija su u castingu najbolje prošli britanski glumci, mnogo podnošljiviji u ulogama ne-anglosaksonskih bijelaca od bilo kojeg Amerikanca.
Izgledalo je da će McBrideu uspjeti napraviti dobar film - imao je solidan budžet, dobre glumce i relativno zanimljiv predložak. Ali, to se nije dogodilo. Zašto? Izgleda da je McBridea iznevjerila sposobnost da vješto balansira na rubu komedije i trilera koju je tako superiorno bio demonstrirao u BIG EASYJU. Tako FLAMANSKO PLATNO izgleda suviše luckasto da bi imalo trilerskog suspensea, a humor je suviše razrijeđen da bi ga shvatili kao komediju. Da stvar bude još gora, McBride se izgleda iznenada uplašio i vlastite sklonosti erotici, iako je zaplet davao itekakve mogućnosti za njeno uspješno korištenje. Ali, to ne znači da FLAMANSKO PLATNO nema ni nekih svijetlih trenutaka, prije svega nepristajanja na neke "PC"-kanone koji zagorčavaju život filmašima s druge strane Atlantika.
(c)1996 Dragan Antulov
Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos