LEGIJA STRAHA

THE KILLING BOX

"Killing box" ("kocka smrti") je vojni termin koji označava situaciju u kojoj se postrojba nađe opkoljena neprijateljem sa četiri strane. Upravo se to dogodilo 1862. godine južnjačkoj pukovniji na čelu s pukovnikom Straynom (Bernsen). Nekoliko mjeseci kasnije sjevernjačkog kapetana Harlinga (Pasdar) šalju da Strayna, jedinog koji je preživio masakr, izvadi iz zarobljeničkog logora. Sjevernjacima treba Straynova pomoć, jer njegova pukovnija kao da je uskrsnula iz mrtvih i, štoviše, popunjava se ljudstvom sa obje strane. Strayn i Harling, nekadašnji kolege i drugovi, a danas smrtni neprijatelji, ubrzo će spoznati da protiv sebe imaju čudovišnu silu koja nije sa ovog svijeta.

Danas posustalom žanru horora potrebna je svaka vrst osvježenja, pa stoga valja pozdraviti LEGIJU STRAHA, film koji možda nije remek-djelo, ali sasvim sigurno neke već ofucane situacije stavlja u za njih neobičan kontekst. Tako je i ovdje, gdje je motiv vampirizma smješten u za nj dosada neiskorišten milje američkog građanskog rata. Za razliku od nekih sličnih slučajeva kada se radnja horora smještala u određena povijesna razdoblja (Mannovo UTOČIŠTE) užas iracionalnog zla dobro korespondira s opipljivijim i racionalnijim užasom rata. Relativno je dobro iskorišten i motiv vudu-mistike tako da postoji nekakvo "racionalno" objašnjenje događaja u filmu.

Ali, dobro napisani scenarij ne mora automatski značiti i dobar film. George Hickenlooper se prilikom snimanja morao suočiti s malim budžetom, ali i s vlastitim inzistiranjem na "avangardnoj" režiji. LEGIJA STRAHA stoga izgleda kao "otkačeni" horor, a anakronizam, kojeg je scenarij tako spretno izbjegao, izaziva korištenje sintetske glazbe (mada producentima ne možemo zamjeriti zato što za autora glazbe nisu uzeli mnogo primjerenijeg Ryja Coodera). Dojam ipak popravljaju izvrsni glumci - od Corbina Bernsena (ZAKON U LOS ANGELESU), preko Raya Wisea (poznat po upečatljivoj ulozi u TWIN PEAKSU) do Martina Sheena u sjajnoj epizodi.