OPASNA ČAROLIJA

ROUGH MAGIC

Pedesetih godina se kći siromašnog mađioničara (Fonda) nalazi pred udajom za bogataša (Moffat). S obzirom da je ljigavac ne voli i da mu je brak potreban samo radi političke karijere, tome se protivi njen otac. U svađi zet ustrijeli svog budućeg tasta i djevojka bježi preko granice u Meksiko. Tamo se pridruzi lijecniku-pijanici koji trazi carobni napitak drevnih Maja, a u igru ulazi i novinar (Crowe) koji u Meksiku liječi frustracije iz rata. To je samo početak neobičnih i nadrealnih događaja koji sve protagoniste uvlače u groteskne situacije.

Mada će se vjerojatno pronaći par snobova-kritičara koji bi u OPASNOJ ČAROLIJI pronašli "duh začudnosti jednog Davida Lyncha" ili "anarhoidnosti Pedra Almodovara", većina će upućenijih gledatelja sa žaljenjem konstatirati kako su tvorci ovog filma uprskali sjajnu mogućnost za briljantnu komediju. Krivci za to su prije svega scenaristi koji su zaboravili da uspješan film mora imati koliko-toliko solidnu priču, a da ako želi biti komedija, mora imati barem zrnca humora. Umjesto toga imamo samo tragove - bezdušno kritiziranje američkog načina života u zlatnim pedesetim godinama i, nasuprot njoj, ne baš zdušno hvaljenje ekološko-psihodelijske alternative na tragu Castanede. Tome treba dodati mnogobrojne nelogičnosti u zapletu, nedostatak ritma i ono što je možda najbitnije ua svaki film - likove. Gledatelj ostaje zbunjen stalnim mijenjanjem njihovih motiva, a ni glumci se nisu pretjerano istaknuli. To osobito važi za Bridget Fonda, meni izuzetno dragu glumicu koju bih volio vidjeti u svakom filmu osim u ovom. Ukratko, OPASNA ČAROLIJA je film koji vrijedi ili zaobići u širokom luku ili što prije zaboraviti.

• ocjena: loš